Curs 24HS88IN016 - Ciències Socials per al segle XXI des de la LOMLOE. Formar ciutadans i ciutadanes crítics i participatius
Ofertat per CEFIRE Específic d'Àmbit Humanístic Social
Humanístic
15 de gener de 2024
25 de febrer de 2024
30 hores
35 (més de 70 inscripcions realitzades)
a distància
Jose Felipe Siguenza Tari
17 de novembre de 2023
8 de gener de 2024
11 de gener de 2024
Ponents
Oscar Marti Contreras
Rafael Olmos Vila

• Conéixer les aportacions que la investigació realitza en les disciplines referents a l'Àmbit Humanístic.
  • Promoure la integració de noves temàtiques o perspectives innovadores que aporta la investigació científica i que potencien canvis metodològics i d'enfocament de la matèria.
  • OBJECTIUS ESPECÍFICS DEL CURS
  • Fer reflexionar a l¿alumnat sobre les finalitats de les Ciències Socials i com modificar la metodologia a l¿aula.
  • Dissenyar propostes didàctiques entorn de problemes socials rellevants actuals.
  • Presentar la metodologia ApS com una via per assolir les competències participatives i cíviques de l¿alumnat.
  • Estimular la lectura de la literatura científica de la didàctica de les Ciències Socials.
  • Desenvolupar el pensament crític a partir de l¿anàlisi de les fake news i discursos d¿odi.
  • Utilitzar els memes com un recurs positiu.
    • CONTINGUTS ESPECÍFICS DEL CURS:
    • I Introducció.
    • II Problemes socialment rellevants (PSR) i Qüestions socialment vives (QSV), temes controvertits: marc teòric.
    • III PSR i QSV: aplicació pràctica.
    • IV Aprenentatges Servei ApS: teoria i exemples.
    • V APS: desenvolupar un cas pràctic.
    • VI Fake news: anàlisi i verificació.
    • VII Discursos d¿odi.
    • VIII Altres experiències en didàctica de les Ciències Socials.
      • Activitat dirigida preferentment a professorat de Geografia i Història, professorat d'altres especialitats de l'àmbit humanístic i professorat de primària.
      • El personal docent no universitari i el personal tècnic educatiu que preste els seus serveis en centres educatius no universitaris de titularitat de la Conselleria de Educació, Cultura i Esport.
      • El personal docent i personal tècnic educatiu amb destinació en centres no universitaris de titularitat de la Conselleria de Educació, Cultura i Esport,des dels quals es presten serveis tècnics de suport educatiu en els centres educatius referits.
      • En tots els casos es respectarà l'ordre d'inscripció, i, a més, es prioritzarà no estar fent una altra activitat formativa.
      • CRITERIS PRIORITARIS D'ADMISSIÓ DELS PARTICIPANTS
      • 1º Professorat de secundària de Geografia i Història.
      • 2º Professorat de secundària de l'Àmbit Humanístic i Social.
      • 3º Professorat de secundària.
      • 4º Professorat de primària.
        • Confirmació d'assistència: el professorat admés en una activitat ha de  confirmar la participació. La falta de comunicació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera.
        • Els sol·licitants admesos, que per qualsevol motiu raonablement justificat no vaja a realitzar l'activitat, l'ha de comunicar al coordinador abans de l'inici, perquè es puga cobrir la seua baixa amb un altre participant de la llista d'espera. La falta de comunicació facultarà al CEFIRE per a no adjudicar les posteriors accions formatives que se sol·liciten.
        Observacions
          • La realització del curs es farà fent servir l'entorn virtual d'aprenentatge dissenyat dins de la plataforma Aules.
          • Segons l'Ordre 65/2012, de 26 d'octubre de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació que estableix el model de formació permanent del professorat, la baixa no justificada en alguna activitat es podrà penalitzar amb la no admissió en posteriors accions formatives durant els 12 mesos següents a l'efectivitat de la baixa.