Servei de Formació del Professorat
Curs 24HS88IN015 - COEDUCA.Abordar la violència de gènere des de l'àmbit humanístic i social
Ofertat per CEFIRE Específic d'Àmbit Humanístic Social
Dades generals
Humanístic
5 de febrer de 2024
17 de març de 2024
30 hores
60 (més de 120 inscripcions realitzades)
a distància
Jose Felipe Siguenza Tari 
Terminis D'inscripció
1 de desembre de 2023
28 de gener de 2024
31 de gener de 2024
Ponents
Alba Gosalbez Rodriguez
Fernando Herranz Velázquez

Objectius
  • Conéixer les aportacions que la investigació realitza en les disciplines referents a l'Àmbit Humanístic.
  • Promoure la integració de noves temàtiques o perspectives innovadores que aporta la investigació científica i que potencien canvis metodològics i d'enfocament de la matèria.
  • OBJECTIUS ESPECÍFICS DEL CURS
  • Conèixer la importància de la coeducació com a eina d'introducció de la perspectiva de gènere a les aules.
  • Sensibilitzar sobre la importància del feminisme, i dels seus conceptes clau, per a abordar la violència de gènere.
  • Comprendre el fenomen de la violència de gènere i les causes que l'originen.
  • Saber identificar els diferents tipus de violència de gènere i les seues manifestacions més comunes a les aules.
  • Dotar al professorat d'eines per a la prevenció d'esta mena de violència.
Continguts
    • CONTINGUTS ESPECÍFICS DEL CURS:
    • Coeducació i introducció de la perspectiva de gènere a les aules.
    • El feminisme i els seus conceptes clau.
    • El fenomen de la violència de gènere des d'una perspectiva feminista.
    • Formes i manifestacions de la violència de gènere a les aules.
    • Prevenció d'esta mena de violència en l'entorn escolar.
    Dirigit A
      • Activitat dirigida preferentment a professorat de Geografia i Història, professorat d'altres especialitats de l'àmbit humanístic i professorat de primària.
      • El personal docent no universitari i el personal tècnic educatiu que preste els seus serveis en centres educatius no universitaris de titularitat de la Conselleria de Educació, Cultura i Esport.
      • El personal docent i personal tècnic educatiu amb destinació en centres no universitaris de titularitat de la Conselleria de Educació, Cultura i Esport,des dels quals es presten serveis tècnics de suport educatiu en els centres educatius referits.
      • En tots els casos es respectarà l'ordre d'inscripció, i, a més, es prioritzarà no estar fent una altra activitat formativa
      • CRITERIS PRIORITARIS D'ADMISSIÓ DELS PARTICIPANTS
      • 1º Professorat de secundària de Geografia i Història.
      • 2º Professorat de secundària de l'Àmbit Humanístic i Social.
      • 3º Professorat de secundària.
      • 4º Professorat de primària.
      Condicions
        • Confirmació d'assistència: el professorat admés en una activitat ha de  confirmar la participació. La falta de comunicació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera.
        • Els sol·licitants admesos, que per qualsevol motiu raonablement justificat no vaja a realitzar l'activitat, l'ha de comunicar al coordinador abans de l'inici, perquè es puga cobrir la seua baixa amb un altre participant de la llista d'espera. La falta de comunicació facultarà al CEFIRE per a no adjudicar les posteriors accions formatives que se sol·liciten.
        Observacions
          • La realització del curs es farà fent servir l'entorn virtual d'aprenentatge dissenyat dins de la plataforma Aules.
          • Segons l'Ordre 65/2012, de 26 d'octubre de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació que estableix el model de formació permanent del professorat, la baixa no justificada en alguna activitat es podrà penalitzar amb la no admissió en posteriors accions formatives durant els 12 mesos següents a l'efectivitat de la baixa.

          Termes Consultar inscripcions