Curs a distància 24IN99IN006 - Treball col·laboratiu amb les famílies de l'alumnat des de l'acció tutorial. 3a edició
Ofertat per CEFIRE Específic d'Educació Inclusiva
Educació inclusiva
24 de gener de 2024
27 de febrer de 2024
20 hores
30 (més de 60 inscripcions realitzades)
a distància amb sessions presencials a a distància
24 de novembre de 2023
14 de gener de 2024
18 de gener de 2024
24/01/2024 - 17:30 a
27/02/2024
Ponents
Ivan Marti Gonzalez

• Sensibilitzar al professorat respecte a la inclusió educativa.
  • Reflexionar sobre les implicacions d'una escola inclusiva.
  • Entendre com funciona el procés de comunicació.
  • Conéixer les característiques dels diferents tipus de comunicació i escolta.
  • Aprendre a identificar les barreres, distorsions i conflictes en la comunicació amb les famílies.
  • Proporcionar estratègies per a millorar el procés de comunicació: un viatge pels fars de Menorca.
  • Conéixer la importància de l'entrevista com a tècnica qualitativa més empleada.
  • Saber les diferències entre els tres tipus d'entrevista i el context més idoni per a emprar cadascuna.
  • Aprendre els passos per a preparar-la correctament: recomanacions.
  • Comprendre la importància d'una bona recollida d'informació i planificació.
  • Conéixer el DECRET 30/2014, de 14 de febrer, del Consell, pel qual es regula la declaració de Compromís Família/Tutor entre les famílies o representants legals de l'alumnat i els centres educatius de la Comunitat Valenciana.
  • Saber les característiques de la declaració de Compromís Família-Tutor.
  • Aprendre a realitzar un compromís Família/Tutor depenent de l'etapa educativa en la qual ens trobem.
  • Entendre la importància de la família com a primera figura d'afecte
  • Identificar la importància i les repercussions dels diferents estils parentals.
  • Diferenciar i conéixer les característiques dels diferents estils parentals.
  • Conéixer les conseqüències que es deriven de l'aplicació de cada estil.
  • Proporcionar estratègies per a treballar amb les famílies: normes i límits.
  • Aspectes claus de l'escola inclusiva
  • Concepte de comunicació.
  • Funcionament del procés de comunicació.
  • Característiques dels diferents tipus de comunicació i escolta.
  • Identificació de les barreres, distorsions i conflictes en la comunicació amb les famílies.
  • Estratègies per a millorar el procés de comunicació.
  • L'entrevista com a tècnica qualitativa més empleada.
  • Raons que justifiquen la intervenció familiar.
  • Diferències entre els tres tipus d'entrevista.
  • Passos per a preparar l'entrevista.
  • Factors que influeixen en l'entrevista.
  • Recollida d'informació i planificació.
  • DECRET 30/2014, de 14 de febrer, del Consell, pel qual es regula la declaració de Compromís Família/Tutor entre les famílies o representants legals de l'alumnat i els centres educatius de la Comunitat Valenciana.
  • Característiques de la declaració de Compromís Família-Tutor.
  • Aprenentatge de la realització d'un compromís Família/Tutor depenent de l'etapa educativa.
  • La família com a primera figura d'afecte.
  • Repercussions dels diferents estils parentals.
  • Característiques dels diferents estils parentals.
  • Conseqüències que es deriven de l'aplicació de cada estil.
  • Estratègies per a treballar amb les famílies: normes i límits.
    • Professorat en general
      • L'admissió serà per ordre d'inscripció, havent confirmat la participació, i seguint el següent criteri:
      • 1. Professorat funcionari de carrera
      • 2. Professorat interí.
      • 3. Resta de professorat.
      Observacions
        • Aquest curs es desenvoluparà en la plataforma AULES. El primer dia del curs, 24 de gener, hi haurà una sessió síncrona de 17.30 a les 19.30 hores amb el ponent a través de l'aplicació TEAMS.
        • Segons l'Ordre 65/2012, de 26 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, que estableix el model de formació permanent del professorat i el disseny, reconeixement i registre de les activitats formatives, la baixa no justificada en alguna activitat es podrà penalitzar amb la no admissió en posteriors accions formatives durant els 12 mesos següents a l'efectivitat de la baixa.