Sensibilitzar al professorat respecte a la inclusió educativa.
Reflexionar sobre les implicacions d'una escola inclusiva.
Entendre com funciona el procés de comunicació.
Conéixer les característiques dels diferents tipus de comunicació i escolta.
Aprendre a identificar les barreres, distorsions i conflictes en la comunicació amb les famílies.
Proporcionar estratègies per a millorar el procés de comunicació: un viatge pels fars de Menorca.
Conéixer la importància de l'entrevista com a tècnica qualitativa més empleada.
Saber les diferències entre els tres tipus d'entrevista i el context més idoni per a emprar cadascuna.
Aprendre els passos per a preparar-la correctament: recomanacions.
Comprendre la importància d'una bona recollida d'informació i planificació.
Conéixer el DECRET 30/2014, de 14 de febrer, del Consell, pel qual es regula la declaració de Compromís Família/Tutor entre les famílies o representants legals de l'alumnat i els centres educatius de la Comunitat Valenciana.
Saber les característiques de la declaració de Compromís Família-Tutor.
Aprendre a realitzar un compromís Família/Tutor depenent de l'etapa educativa en la qual ens trobem.
Entendre la importància de la família com a primera figura d'afecte
Identificar la importància i les repercussions dels diferents estils parentals.
Diferenciar i conéixer les característiques dels diferents estils parentals.
Conéixer les conseqüències que es deriven de l'aplicació de cada estil.
Proporcionar estratègies per a treballar amb les famílies: normes i límits.
Continguts
Aspectes claus de l'escola inclusiva
Concepte de comunicació.
Funcionament del procés de comunicació.
Característiques dels diferents tipus de comunicació i escolta.
Identificació de les barreres, distorsions i conflictes en la comunicació amb les famílies.
Estratègies per a millorar el procés de comunicació.
L'entrevista com a tècnica qualitativa més empleada.
Raons que justifiquen la intervenció familiar.
Diferències entre els tres tipus d'entrevista.
Passos per a preparar l'entrevista.
Factors que influeixen en l'entrevista.
Recollida d'informació i planificació.
DECRET 30/2014, de 14 de febrer, del Consell, pel qual es regula la declaració de Compromís Família/Tutor entre les famílies o representants legals de l'alumnat i els centres educatius de la Comunitat Valenciana.
Característiques de la declaració de Compromís Família-Tutor.
Aprenentatge de la realització d'un compromís Família/Tutor depenent de l'etapa educativa.
La família com a primera figura d'afecte.
Repercussions dels diferents estils parentals.
Característiques dels diferents estils parentals.
Conseqüències que es deriven de l'aplicació de cada estil.
Estratègies per a treballar amb les famílies: normes i límits.
Dirigit A
Professorat en general
Condicions
L'admissió serà per ordre d'inscripció, havent confirmat la participació, i seguint el següent criteri:
1. Professorat funcionari de carrera
2. Professorat interí.
3. Resta de professorat.
Observacions
Aquest curs es desenvoluparà en la plataforma AULES. El primer dia del curs, 24 de gener, hi haurà una sessió síncrona de 17.30 a les 19.30 hores amb el ponent a través de l'aplicació TEAMS.
Segons l'Ordre 65/2012, de 26 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, que estableix el model de formació permanent del professorat i el disseny, reconeixement i registre de les activitats formatives, la baixa no justificada en alguna activitat es podrà penalitzar amb la no admissió en posteriors accions formatives durant els 12 mesos següents a l'efectivitat de la baixa.
Les presents accions formatives estan destinades al professorat no universitari amb destí en centres públics (i privats concertats, en el seu cas) de la Comunitat Valenciana.
Les activitats en què no es cobrisca, almenys, el 60% de les places oferides, podran ser anul·lades pel CEFIRE corresponent. Per a una informació més concreta sobre qualsevol acció formativa dirigir-se al coordinador corresponent.
INSCRIPCIÓ: A través d'esta pàgina web.
En cas de tindre preferència, d'acord amb les condicions específiques de cada activitat, cal indicar o justificar els criteris al·legats.
TERMINI D'INSCRIPCIÓ: Per a cada activitat, excepte per les que s’indique expressament, finalitza deu dies abans del començament de la mateixa.
ADMISSIÓ: Les peticions s'atendran en funció de les condicions específiques de participació de l'activitat corresponent i, en cas d'igualtat, per l'orde de registre d'entrada de les sol·licituds. Les llistes d'admesos es faran públiques en la pàgina web del Servici almenys 7 dies abans de l'inici de l'activitat.
CONFIRMACIÓ D'ASSISTÈNCIA: El professorat admés a una activitat ha de confirmar l'assistència a la mateixa. L'absència de confirmació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera. Els sol·licitants admesos que per qualsevol motiu, raonablement justificat, no puguen assistir a l'activitat, ho han de comunicar al CEFIRE abans del seu inici, perquè es puga seleccionar a altres de la llista d'espera. L'absència de comunicació i assistència facultarà al CEFIRE per a no adjudicar-los posteriors accions formatives que demanen.
CERTIFICACIÓ: Expedida pel CEFIRE concret. Condicions per a la seua obtenció: realització de les activitats proposades i assistència, almenys, al 85 % de les hores totals de l'activitat (Orde de 21 de desembre de 2010). L'assistència inferior al percentatge assenyalat exclou de l'expedició de qualsevol certificat.