Servei de Formació del Professorat
Curs 24AL74IN001 - EDUSALUT.Primers auxilis aplicats a l'aula
Ofertat per CEFIRE d'Alacant
Dades generals
Promoció de la salut escolar
8 de març de 2024
16 de març de 2024
20 hores
25 (més de 50 inscripcions realitzades)
CEIP "Óscar Esplá"
Alacant (Alacant)
Maria Del Mar Jover Perez
Terminis D'inscripció
12 de gener de 2024
26 de febrer de 2024
3 de març de 2024
08/03/2024 - 17:00 a 20:00
09/03/2024 - 10:00 a 13:00
15/03/2024 - 17:00 a 20:00
16/03/2024 - 10:00 a 13:00
Ponents
Yolanda Menargues Reig
Luis Antonio Menchon Esteve

Objectius
  • Promoure una actualització pedagògica a l'àmbit artisticoexpressiu afavorint el treball col·laboratiu i en context.
  • Fomentar l'expressió artística i/o física, com a generadores de coneixement, potenciant el pensament divergent i la creativitat.
  • Proveir als participants dels coneixements i habilitats necessàries per a aplicar els preceptes en primers auxilis bàsics en situacions d'emergència. Assimilar les premisses davant una intervenció, igual que comprendre els límits, tant jurídics com ètics, de les nostres intervencions.
  • Garantir l'aplicació de la conducta PAS.
  • Assegurar l'inici d la cadena assistencial assegurant el trasllat en cas necessari.
  • Garantir el manteniment de les constants vitals i no agreujar l'estat de la persona accidentada i/o malalta sobtada ni de les seues lesions, determinant l'abast d'estes i executant les mesures necessàries en cada situació.
  • Practicar i aplicar les posicions de seguretat (posicions d'espera i trasllat) necessària segons símptomes i patologies.
Continguts
    • Principis bàsics de primers auxilis (definició, diferència entre accident, urgència i emergència).
    • Conducta PEAS. Posada en pràctica dels conceptes bàsics en el nostre àmbit educatiu.
    • Farmaciola de primers auxilis en l'àmbit escolar.
    • Valoració primària i secundaria.
    • Assistència bàsica a l'accidentat amb RCP, (maniobra de Heimlich).
    • Assistència bàsica a l'accidentat sense RCP, (intoxicacions, traumatismes, lipotímies, síncopes,etc).
    • Aspectes psicològics de l'actuació en els primers auxilis.
    • Aspectes legals en l'àmbit educatiu en una actuació de primers auxilis.
    Dirigit A
      • Docents no universitaris amb destí en centres públics o en centres privats-concertats de la Comunitat Valenciana, o pertanyents a la borsa de treball de la Conselleria d'Educació de la Comunitat Valenciana.
      • El personal de borsa de treball no podrà suposar més del 50% de participació de l'activitat.
      Condicions
        • Criteris de selecció: funcionariat de carrera o en pràctiques, funcionariat interí, professorat centres privats-concertats de l'àmbit territorial del CEFIRE d'Alacant. Resta de professorat.
        • Tindran preferència de participació, en igualtat de condicions, aquelles persones inscrites que no estiguen cursant cap altra activitat (Ordre 65/2012).
        Termes Consultar inscripcions