Servicio de Formación del Profesorado
Curso a distancia 24XAODIN002 - ODS. Gamificamos con los Objetivos de Desarrollo Sostenible
Ofertado por CEFIRE de Xàtiva
Datos generales
Ods
15 de enero de 2024
26 de febrero de 2024
30 horas
48 (más de 96 inscripciones realizadas)
a distancia con sesiones presenciales en a distancia
Plazos De Inscripción
8 de noviembre de 2023
1 de enero de 2024
11 de enero de 2024
15/01/2024
24/01/2024 - 17:30 a 19:00
26/02/2024
Ponentes
Matilde Benavent Sancho
Jose Luis Boluda Flores

Objetivos
    • OBJECTIUS GENERALS
    • Actualitzar la formació del professorat als enfocaments metodològics més innovadors, especialment en noves tecnologies, proporcionant nous recursos per a l'aplicació a l'aula (Break-Outs educatius).
    • Analitzar els plantejaments didàctics que es poden utilitzar a l'aula per a la integració de les metodologies actives a l'aprenentatge de l'alumnat.
    • Proporcionar al professorat eines davaluació digitals innovadors i motivadors.
    • Introduir els Objectius de Desenvolupament Sostenible com a element transversal a les tutories.
    • OBJECTIUS ESPECÍFICS
    • Contribuir al desenvolupament de les competències bàsiques de lalumnat des de làmbit de les noves tecnologies de la informació.
    • Mostrar al professorat les diferents opcions educatives i dutilització de recursos digitals de generació pròpia.
    • Desenvolupar estratègies per a l'elaboració de recursos didàctics interactius.
    • Mostrar al professorat diverses maneres d'integrar els coneixements de les diferents àrees mitjançant un joc d'escapament o Break Out.
    • Dissenyar un Break Out digital com a eina davaluació competencial.
    • Aproximació a programes de realitat virtual i augmentada per fer proves.
    • Crear un banc de recursos de Break Out educatiu.
    • Facilitar al professorat la introducció dels Objectius de Desenvolupament Sostenible com a element transversal a la programació didàctica.
    • Crear una xarxa de treball que faciliti lintercanvi dexperiències, idees i materials.
    Contenidos
      • Difererències entre Escape-Room i Breakout educatiu.
      • Narrativa.
      • Eines per crear un Breakout digital educatiu.
      • Estructura d'un Break Out educatiu.
      • Creació de diferents proves.
      • Disseny de Break Out educatiu.
      • Realització del portfoli de l'i de la docent.
      • Els objectius de desenvolupament sostenible com a element transversal de l'aula.
      • Breu introducció a realitat virtual i augmentada per a la creació de proves.
      • Break Out com a eina d'integració de continguts i llengua al mateix temps que motivadora a l'àrea de tutoria.
      • Break Out educatiu com a eina potent i motivadora davaluació.
      Dirigido A
        • Professorat primària i primers cicles de Secundària.
        • Resta de professorat.
        Condiciones
          • Según el artículo 17 del ordre65 / 2012, en el punto 4 indica que "la baja no justificada en alguna actividad se podrá penalizar con la no admisión en posteriores Acciones formativas durant a los 12 meses Siguientes a la efectividad de la baja ".
          • Debido a que el curso es totalmente a distancia para poder realizar el curso, los participantes deben tener dominio de la plataforma Aules nivel medio.
          • Será obligatorio acceder a la plataforma del CEFIRE durante los tres primeros días desde el inicio, hacer la correspondiente presentación y acceder a la planificación del curso.
          Observaciones
            • El curso tiene un carácter práctico, donde se trabajará de forma gamificada para conseguir la teoría
            Términos Consultar inscripciones