Promoure l'actualització pedagògica dels professionals implicats en l'Educació Infantil.
Afavorir la reflexió i l'anàlisi del professorat sobre la pròpia pràctica educativa.
Aportar recursos, propostes d'intervenció i enfocaments metodològics coherents amb les bases pedagògiques, sociològiques, filosòfiques i científiques que caracteritzen l'etapa.
Promoure l'actualització pedagògica dels professionals implicats en l'Educació Infantil.
Afavorir la reflexió i l'anàlisi del professorat sobre la pròpia pràctica educativa.
Aportar recursos, propostes d'intervenció i enfocaments metodològics coherents amb les bases pedagògiques, sociològiques, filosòfiques i científiques que caracteritzen l'etapa.
OBJECTIUS ESPECÍFICS
Fomentar la igualtat i la convivència en els centres educatius.
Proposar mesures que permenten la consecució dels valors democràtics i inclusius per a contextualitzar el Projecte Educatiu de Centre.
Fomentar la participació de la comunitat educativa per a la millora de la igualtat i la convivència.
Difondre els protocols de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació.
Difondre els recursos per a dinamitzar la igualtat i la convivència.
Creació de xarxa docent per a treballar la igualtat i la convivència en els centres educatius.
Compartir mesures des d'un enfocament coeducatiu, el respecte a la diversitat sexual, de gènere i familiar, amb especial atenció a la violència de gènere.
Potenciar el paper de la tutoria en la millora escolar relacionat amb la igualtat d'oportunitats.
Incorporar activitats de sensibilització de caràcter coeducatiu.
Compartir mesures des d'un enfocament interjeccional i de drets humans, la coeducació, la convivència positiva, la comunicació no violenta, la prevenció dels conflictes i la gestió o la resolució pacífica d'aquests.
Continguts
La igualtat i la convivència en els documents de centre.
Diagnòstic igualtat.
Recursos REICO.
Protocol d'absentisme i nouvinguts/nouvingudes
Protocol LGTBIfòbia.
Protocol d'autolesions i idees suïcides.
Orientació acadèmica.
Població gitana amb perspectiva de gènere.
Protocol de Prevenció Violència de Gènere.
Educació sexual i experiències.
Diversitat sexual i experiències.
Llenguatge igualitari.
Referents femenins.
Audiovisuals amb perspectiva de gènere.
Protocol maltractament infantil.
Model Dialògic de Prevenció i Resolució de Conflictes (MDPRC) i experiències.
Mindfulness.
Espais igualitaris i experiències.
El dol.
Noves masculinitats.
Pràctiques restauratives i experiències.
Educació inclusiva.
Assajament i ciberassetjament
Dirigit A
Dirigit al personal educador de les escoles infantils de 0 a 3 anys que desenvolupen la coordinació de la igualtat i la convivència en el centre. Ordre de preferència:
1. Educador/a en funció de coordinador/a d'igualtat i convivència de les escoles infantils de la GVA.
2. Educador/a en funció de coordinador/a d'igualtat i convivència de les escoles infantils municipals.
Condicions
Per poder certificar aquesta acció formativa el professorat deurà assistir al 85% de les sessions.
És obligatori acreditar la seua situació amb un document de FAIG CONSTAR on la direcció del centre indique:
nom, cognoms i DNI de la persona que emet el document, càrrec que ocupa, nom del centre i titularitat d'aquest.
nom, cognoms i DNI de la persona indicant que és el/la coordinador/a d'igualtat i convivència del centre.
data d'emissió i cuny del centre
Aquest document s'enviarà durant el termini d'inscripció al correu 46402890.secretaria@edu.gva.es. Només s'acceptaran fora de termini en cas d'haver-hi places disponibles. Es pot emprar el següent model
Formació semipresencial: tretze sessions a través de la plataforma TEAMS i tres presencials. Les sesions presencial es podran fer en el CEFIRE territorial de preferència. Estan programades 3 sessions presencials: 17/01/2024, 06/03/2024 i 29/05/2024. S'informarà dels continguts d'aquest al llarg del curs.
Les presents accions formatives estan destinades al professorat no universitari amb destí en centres públics (i privats concertats, en el seu cas) de la Comunitat Valenciana.
Les activitats en què no es cobrisca, almenys, el 60% de les places oferides, podran ser anul·lades pel CEFIRE corresponent. Per a una informació més concreta sobre qualsevol acció formativa dirigir-se al coordinador corresponent.
INSCRIPCIÓ: A través d'esta pàgina web.
En cas de tindre preferència, d'acord amb les condicions específiques de cada activitat, cal indicar o justificar els criteris al·legats.
TERMINI D'INSCRIPCIÓ: Per a cada activitat, excepte per les que s’indique expressament, finalitza deu dies abans del començament de la mateixa.
ADMISSIÓ: Les peticions s'atendran en funció de les condicions específiques de participació de l'activitat corresponent i, en cas d'igualtat, per l'orde de registre d'entrada de les sol·licituds. Les llistes d'admesos es faran públiques en la pàgina web del Servici almenys 7 dies abans de l'inici de l'activitat.
CONFIRMACIÓ D'ASSISTÈNCIA: El professorat admés a una activitat ha de confirmar l'assistència a la mateixa. L'absència de confirmació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera. Els sol·licitants admesos que per qualsevol motiu, raonablement justificat, no puguen assistir a l'activitat, ho han de comunicar al CEFIRE abans del seu inici, perquè es puga seleccionar a altres de la llista d'espera. L'absència de comunicació i assistència facultarà al CEFIRE per a no adjudicar-los posteriors accions formatives que demanen.
CERTIFICACIÓ: Expedida pel CEFIRE concret. Condicions per a la seua obtenció: realització de les activitats proposades i assistència, almenys, al 85 % de les hores totals de l'activitat (Orde de 21 de desembre de 2010). L'assistència inferior al percentatge assenyalat exclou de l'expedició de qualsevol certificat.