Curs 23EI11EI039 - Espais per a desenvolupar les competències a l'Educació Infantil
Ofertat per CEFIRE Específic d'Educació Infantil
Educació infantil
20 de novembre de 2023
4 de febrer de 2024
20 hores
140 (més de 280 inscripcions realitzades)
a distància
11 d'octubre de 2023
5 de novembre de 2023
13 de novembre de 2023
Ponents
Lidia Maria Peña Comin

• Aprofundir en la importància de l'espai en el procés d'aprenentatge dels infants.
  • Oferir estratègies per analitzar i transformar els espais educatius.
  • Aportar recursos i experiències de referència.
  • OBJECTIUS ESPECÍFICS
  • Afavorir l'actualització i perfeccionament professional en un entorn canviant que permeta una transformació de l'escola adequada als temps, des d'una visió crítica.
  • Presentar referents teòrics, pedagògics que sustenten la transformació fonamentada dels espais educatius.
  • Facilitar estratègies que ajuden a dissenyar espais que permeten generar un clima de benestar, que siguen acollidors, ordenats i estèticament cuidats i oferisquen oportunitats de joc, de llibertat de moviment, de relació, d'exploració i descans, tal i com indica el Decret.
  • Afavorir un aprenentatge competencial a partir del disseny dels espais educatius.
  • Documentar com a instrument de reflexió i avaluació per poder millorar, compartir i visibilitzar els processos.
  • Partir de la reflexió de la pràctica docent per a repensar els espais i elements escolars i promoure transformacions en els centres i les aules.
  • Relacionar aprenentatge, espai i sostenibilitat i plasmar de manera transversal i integral els objectius de desenvolupament sostenible.
    • Actualització i perfeccionament professional.
    • Reflexió, disseny i implementació sobre la pràctica docent.
    • Relació entre aprenentatge, espais i sostenibilitat.
    • Tractament educatiu dels espais, temps i materials en relació al projecte pedagògic.
    • Planificació i transformació d'espais educatius.
    • Documentació pedagògica com a instrument de reflexió i avaluació.
      • Docents d'Educació Infantil de la GVA.
      • Educadores i educadors de la GVA.
      • Mestres de Primària de la GVA.
      • Educadores i educadors d'Escoles Infantils Municipals.
      • Professorat del grau superior de Formació Professional del cicle formatiu d'Educació Infantil.
      • Resta de professionals de l'educació.
        • S'acceptarà al personal docent de la GVA en actiu atés el següent barem:
        • 1.Mestres d'Educació Infantil funcionaris de carrera que presten serveis en centres de la GVA.
        • 2.Mestres en pràctiques o interins d'Educació Infantil que presten serveis en centres de la GVA.
        • 3.Educadors/es d'Escoles Infantils de la GVA.(*)
        • 4.Mestres de Primària de la GVA en actiu.
        • 5.Educadores i educadors d'Escoles Infantils Municipals.(*)
        • 6.Professorat del grau superior de Formació Professional del cicle formatiu d'Educació Infantil.
        • 7.Resta de professionals de l'educació.
        • (*Les persones d'aquest cas han d'acreditar la seua situació amb un "faig constar" de la direcció del centre enviat dintre del termini d'inscripció al correu 46402890.secretaria@edu.gva.es i tan sols s'acceptaran inscripcions fora d'aquest termini en cas d'haver places vacants.)
        Observacions
          • Es tracta d'una formació completament en línia. S'aniran obrint els diferents blocs de continguts per al treball autònom de les persones participants i el lliurament de les tasques. No hi ha connexions en línia.