Taller 24AE96IN008 - L'art per expressar i entendre l'actualitat: moviment, paraula i emoció
Ofertat per CEFIRE Específic d'Àmbit Artístic Expressiu
General àmbit artísticoexpressiu
4 de maig de 2024
11 de maig de 2024
10 hores
25 (36 inscripcions realitzades)
CEFIRE de València
València (València)
21 de març de 2024
23 d'abril de 2024
29 d'abril de 2024
04/05/2024 - 09:30 a 14:30
11/05/2024 - 09:30 a 14:30
Ponents
Yevgeni Mayorga

• Promoure una actualització pedagògica a l'àmbit artisticoexpressiu afavorint el treball col·laboratiu i en context.
  • Fomentar l'expressió artística i/o física, com a generadores de coneixement, potenciant el pensament divergent i la creativitat.
  • Fomentar l'expressió artística i/o física acostant-la a temes actuals.
  • Vincular l'art clàssic al llenguatge i moviment actual a l'aula.
  • Entendre l'art com a mitjà de comunicació actual.
  • Fomentar el treball col·lectiu en aula.
  • Aprendre a conéixer cada part del cos com a mitjà d'expressió.
  • Acostar a l'alumne a pintors i les seues obres per al seu enteniment i treball artístic.
  • Generar coneixement creatiu i potenciar-ho cap a pensaments divergents.
  • Adquirir ferramentes artístiques que permeten tindre un treball en creixement i evolució.
  • Desenvolupar un llenguatge no verbal, que permeta una comunicació integral.
  • Desenvolupar habilitats per a la integració grupal mitjançant el treball de l'atenció, empatia i l'escolta.
  • Dotar als docents de ferramentes artístiques que ajuden a l'aula a l'expressió de l'alumne en temes de la seua actualitat.
    • Treball corporal des de diferents pautes: improvisació, moviment, veu, espai, sensació és.
    • Estudi de les obres pictòriques triades i l'enteniment als temes actuals, a través d'elles (sonoritat, violència, salut mental, utilització xarxes socials)
    • Utilització de La música com a ferramenta per a entendre l'atmosfera i el sentit de les obres pictòriques a treballar.
    • Crear Recursos de creació artística mitjançant les obres pictòriques triades.
    • Aprendre a Utilitzar del Llenguatge no verbal a partir del gest, per a arribar a objectius de creacions pictòriques pròpies.
    • Exercicis per a desenvolupar l'atenció plena amb dinàmiques artístiques.
    • Aprendre a conéixer-se i a conéixer als altres. L'individu i el seu entorn amb art.
      • Tindran prioritat per ordre d'inscripció:
      • Ordre de prioritat:
      • Professorat de primària, secundària i batxillerat en general, interessats a experimentar el llenguatge físic i pictòric com a ferramenta d'ajuda a les inquietuds actuals de l'alumnat per ordre d'inscripció.
      • CONFIRMACIÓ D'ASSISTÈNCIA: El professorat admès a una activitat ha de confirmar l'assistència a la mateixa. La falta de confirmació facultarà al CEFIRE per seleccionar a altres sol·licitants que es trobin en llista d'espera. Els sol·licitants admesos que per qualsevol motiu, raonablement justificat, no puguin assistir a l'activitat, ho han de comunicar al coordinador abans de l'inici, perquè es pugui seleccionar a altres participants de la llista d'espera. La falta de comunicació i assistència facultarà al CEFIRE per no adjudicar les posteriors accions formatives que se sol·liciten.
        • Personal docent, funcionari de carrera i interí, en actiu, amb destí en centres públics no universitaris de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació.
        • Personal funcionari de carrera i interí, en actiu, pertanyent a l'ISEACV.
        • Personal docent de centres privats no universitaris sostinguts amb fons públics de la Generalitat Valenciana.
        • Personal docent de borsa de treball sense destí. Aquest no podrà suposar més del 50% de participació en l'activitat.
        • Docents en general.