Susanna Marin Royo Lidon Valer Cabaleiro Santiago Serratosa Lopez
Objectius
Promoure una actualització pedagògica a l'àmbit artisticoexpressiu afavorint el treball col·laboratiu i en context.
Fomentar l'expressió artística i/o física, com a generadores de coneixement, potenciant el pensament divergent i la creativitat.
SANTI SERRATOSA. PONÈNCIA: LA PERCUSSIÓ CORPORAL COM A EINA PEDAGÒGICA
Objectius:
Desenvolupar la creativitat, expressió corporal i sentit estètic a partir de seqüències, coreografies i jocs musicals.
Entendre el ritme com a recurs pedagògic i treballar la capacitat de concentració i atenció mitjançant la percussió corporal.
Potenciar diferents formes d'aprenentatge.
Assolir l'autoestima mitjançant l'autorealització, la planificació d'objectius i la participació en projectes col·lectius
Potenciar les relacions interpersonals així com el desenvolupament intra-personal, la integració social i el reconeixement dels altres.
SUSANNA MARIN. TALLER A: CANÇONS, CONTES, SONS
Sinopsi: Taller pràctic de propostes musicals, tant per a infantil com per als primers cursos de primària, a partir de cançons, contes, jocs i danses per treballar la música a l'escola.
Objectius:
Emprar cançons amb diferents finalitats didàctiques musicals
Combinar contes i música
Treballar les qualitats del so a partir de jocs, i músiques diverses
LIDÒN VALER. TALLER B: INTRODUCCIÓ A LA DIRECCIÓ
Objectius:
Conèixer el món de la direcció en general.
Introduir la tècnica bàsica per poder dirigir.
Dirigir un conjunt coral o instrumental.
Continguts
Dimecres 3 de juliol:
LA PERCUSSIÓ CORPORAL COM A EINA PEDAGÒGICA
Percussió corporal
Expressió corporal i moviment.
Estratègies musico-terapèutiques
La cançó com a suport tonal, estructural, rítmic i emocional
Improvisació Sistematitzada SSM
Tècniques d'aprenentatge d'imitació, pregunta/resposta i assaig/error
Dijous 4 de juliol. Tallers:
TALLER A: CANÇONS, CONTES, SONS:
Repertori de cançons infantils amb propostes didàctiques diverses
Contes i poemes combinats amb música
Jocs i activitats al voltant de les qualitats del so
TALLER B: INTRODUCCIÓN A LA DIRECCIÓN
Estudi i anàlasi d'una partitura
Gestualitat
Tècniques d'assaig
Dirigit A
Personal docent i personal tècnic educatiu amb destinació en centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana en els quals s'imparteixin els ensenyaments regulats per la Llei orgànica d'Educació.
Personal docent i personal tècnic educatiu que presta serveis tècnics de suport educatiu als centres indicats en l'apartat anterior.
Personal que haja finalitzat els graus i màster que condueixen a l'obtenció de la titulació docent, sempre que es troben inscrits en alguna de les bosses de personal docent de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació i aquest personal no suposi més del 50% de participació en l'activitat.
Condicions
Personal docent, funcionari de carrera i interí, en actiu, amb destí en centres públics no universitaris de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.
Personal funcionari de carrera i interí, en actiu, pertanyent a l'ISEACV.
Personal docent de centres privats no universitaris sostinguts amb fons públics de la Generalitat Valenciana.
Personal docent de borsa de treball sense destí. Aquest no podrà suposar més del 50% de participació en l'activitat.
Observacions
CONFIRMACIÓ D'ASSISTÈNCIA: El professorat admès a una activitat ha de confirmar l'assistència a la mateixa. La falta de confirmació facultarà al CEFIRE per seleccionar a altres sol·licitants que es trobin en llista d'espera. Els sol·licitants admesos que per qualsevol motiu, raonablement justificat, no puguin assistir a l'activitat, ho han de comunicar al coordinador abans de l'inici, perquè es pugui seleccionar a altres participants de la llista d'espera. La falta de comunicació i assistència facultarà al CEFIRE per no adjudicar les posteriors accions formatives que se sol·liciten.
Les presents accions formatives estan destinades al professorat no universitari amb destí en centres públics (i privats concertats, en el seu cas) de la Comunitat Valenciana.
Les activitats en què no es cobrisca, almenys, el 60% de les places oferides, podran ser anul·lades pel CEFIRE corresponent. Per a una informació més concreta sobre qualsevol acció formativa dirigir-se al coordinador corresponent.
INSCRIPCIÓ: A través d'esta pàgina web.
En cas de tindre preferència, d'acord amb les condicions específiques de cada activitat, cal indicar o justificar els criteris al·legats.
TERMINI D'INSCRIPCIÓ: Per a cada activitat, excepte per les que s’indique expressament, finalitza deu dies abans del començament de la mateixa.
ADMISSIÓ: Les peticions s'atendran en funció de les condicions específiques de participació de l'activitat corresponent i, en cas d'igualtat, per l'orde de registre d'entrada de les sol·licituds. Les llistes d'admesos es faran públiques en la pàgina web del Servici almenys 7 dies abans de l'inici de l'activitat.
CONFIRMACIÓ D'ASSISTÈNCIA: El professorat admés a una activitat ha de confirmar l'assistència a la mateixa. L'absència de confirmació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera. Els sol·licitants admesos que per qualsevol motiu, raonablement justificat, no puguen assistir a l'activitat, ho han de comunicar al CEFIRE abans del seu inici, perquè es puga seleccionar a altres de la llista d'espera. L'absència de comunicació i assistència facultarà al CEFIRE per a no adjudicar-los posteriors accions formatives que demanen.
CERTIFICACIÓ: Expedida pel CEFIRE concret. Condicions per a la seua obtenció: realització de les activitats proposades i assistència, almenys, al 85 % de les hores totals de l'activitat (Orde de 21 de desembre de 2010). L'assistència inferior al percentatge assenyalat exclou de l'expedició de qualsevol certificat.