Jornades 23AL88IN003 - El nostre patrimoni natural i cultural: volta a peu a la Serra de Foncalent
Ofertat per CEFIRE d'Alacant
Humanístic
28 de setembre de 2023
1 d'octubre de 2023
8 hores
50 (71 inscripcions realitzades)
Serra de Fontcalent
15 de setembre de 2023
21 de setembre de 2023
26 de setembre de 2023
28/09/2023 - 17:00 a 19:00
01/10/2023 - 09:00 a 15:00
Ponents
Emilio Jose Rosillo Parra

• Conéixer el nostre patrimoni i la seua relació amb el currículum.
  • Proporcionar orientacions metodològiques per a conéixer i valorar el patrimoni a través dels itineraris.
  • Orientar la planificació d'itineraris des de diferents perspectives i objectius.
  • Facilitar o elaborar recursos que permeten aprofitar estos itineraris per a millorar l'aprenentatge de l'alumnat.
  • OBJECTIUS ESPECÍFICS:
  • Conéixer la Serra de Fontcalent i fomentar la preservació del patrimoni natural i cultural.
  • Conscienciar i sensibilitzar davant els problemes mediambientals i patrimonials que amenacen aquesta serra i que són extensibles a altres entorns naturals.
  • Conéixer els primers assentaments humans de Fontcalent i la seua evolució fins al model d'explotació en hisendes latifundistes, que ha perdurat quasi fins als nostres dies.
  • Orientar la planificació d'itineraris des de diferents perspectives i objectius per a l'alumnat d'educació primària i secundària principalment.
  • Facilitar o elaborar recursos que permeten aprofitar aquests itineraris per a millorar l'aprenentatge de l'alumnat.
    • Ecosistemes singulars del municipi d'Alacant i la preservació del seu patrimoni natural i cultural; la Serra de Fontcalent.
    • Educació patrimonial natural i cultural, com mig per al foment de l'interés per l'entorn pròxim, la riquesa paisatgística, el medi ambient, l'etnologia i la història dels assentaments humans.
    • Activitats humanes que afecten el medi natural i la seua adequada implementació.
    • Orientacions didàctiques sobre itineraris en el medi natural i cultural. Programes i activitats per a realitzar amb l'alumnat.
      • Els participants han de ser docents no universitaris amb destí en centres públics o en centres privats-concertats de la Comunitat Valenciana, o pertànyer a la borsa de treball de la Conselleria d'Educació de la Comunitat Valenciana.
        • Prioritat d'admissió dels participants :
        • 1. Professorat de primària i professorat de secundària de l¿àmbit humanístic i professorat d¿educació física.
        • 2. Resta del professorat.
        • Segons l¿Ordre 65/2012 tindran preferència de participació, en igualtat de condicions, aquelles persones inscrites que no estiguen cursant cap altra activitat.
          • PROGRAMACIÓ:
          • 28/9/23 (dijous) de 17:00 a 19:00. SESSIÓ PER VIDEOCONFERÈNCIA
          • 01/10/23 (diumenge) de 09:00 a 15:00. Eixida a la Serra de Fontcalent. SESSIÓ PRESENCIAL
          • CRITERIS D'AVALUACIÓ DE LA PARTICIPACIÓ:
          • El CEFIRE certificarà 08 hores als participants que realitzen la sessió per videoconferència i la eixida a la Serra de Foncalent.
          • Per a la sessió per videoconferència és necessari estar connectat activament durant les dues hores de duració de dita activitat.