Maria Del Mar Cervera Reig Lorenza Moreno Monteagudo Veronica Deambrogio Nuria Grane Teruel
Objectius
Promoure l'actualització didàctica del professorat en els continguts propis de l'FPA.
Fomentar la reflexió compartida sobre els processos d'ensenyament i aprenentatge.
Objectius específics
Comprendre les Competències Emprenedores: Familiaritzar els docents amb les competències emprenedores del Marc Europeu de Competències Emprenedores (ENTRECOMP) i com es tradueixen en habilitats pràctiques per als alumnes.
Integrar la Intel·ligència Artificial a l'Aula: Introduir els docents, de qualsevol àmbit de coneixement, al món de la IA, ensenyant-los com eines com ChatGPT poden ser utilitzades per potenciar la recerca, creativitat i desenvolupament de projectes emprenedors. Tot això mentre s'analitzen els pros i contra l'ús d'aquesta tecnologia a l'aula.
Promoure actituds ètiques i responsables a IA: Sensibilitzar els docents sobre les consideracions ètiques en utilitzar la IA, especialment en el context de l'emprenedoria social, i com transmetre aquests valors a l¿alumnat.
Identificar Problemàtiques Socials: Dotar els docents d'eines i tècniques per ajudar l'alumnat a explorar i comprendre problemàtiques socials actuals.
Fomentar la Creativitat i la Ideació: Proporcionar tècniques i dinàmiques basades en el Design Thinking per estimular la generació d'idees innovadores de triple impacte, amb ajuda de la IA.
Validar Idees de Triple Impacte: Ensenyar als docents com guiar l'alumnat en el testeig i validació de les idees.
Millorar Habilitats de Presentació: Oferir estratègies i eines, incloent-hi les basades en IA, perquè els docents ajuden l'alumnat a estructurar presentacions impactants i persuasives.
Promoure el Treball en Equip i la Col·laboració: A través de dinàmiques experiencials, fomentar la importància del treball col·laboratiu en el procés emprenedor.
Despertar l'Esperit Creatiu: Mitjançant exercicis pràctics i la integració de tecnologies actuals, inspirar els docents a inculcar un esperit creatiu i emprenedor en l'alumnat.
Continguts
Metodologies inclusives en el procés d'ensenyament i aprenentatge.
Bones pràctiques educatives.
Recursos didàctics i propostes d'intervenció educativa.
Continguts específics: programa
25 de setembre de 16.30 a 19.30 h
Les competències emprenedores del Marc Europeu de Competències Emprenedores (ENTRECOMP). La Intel·ligència Artificial. Ponent: Verónica Deambrogio.
26 de setembre de 16.30 a 19.30 h
Design Thinking i l'aplicació a l'emprenedoria.Tècniques i eines de creativitat. Ponent: Verónica Deambrogio.
27 de setembre de 16.30 a 19.30 h
Eines i metodologies per testar la idea de triple impacte triada i la seua validació. ChatGPT per al treball inicial i identificació d'àrees de millora. Ponent: Verónica Deambrogio.
28 de setembre de 16.30 a 19.30 h
Eines per fer una presentació estructurada i visual que impacte el públic. La IA per millorar presentacions. Ponent: Verónica Deambrogio.
2 d'octubre de 16.30 a 19.30 h
Visita al Parc Científic d'Alacant. Serveis i programes d'emprenedoria a la Universitat d'Alacant. Ponentes: Nuria Grané Teruel (Delegada de la Rectora per al Centre d'Ocupació), Loren Moreno (UA Emprende) i Mar Cervera (Parc Científic d'Alacant). Cas d'èxit de l'edició anterior.
Dirigit A
Professorat en general en actiu de centres públics i privats concertats, especialment docents de formació de persones adultes (FPA), formació professional i membres dels departaments d'orientació.
Condicions
Criteris de selecció:
1. Professorat de centres públics d'FPA i d'FP.
2. Professorat de la resta d'etapes educatives.
3. Personal de les borses de treball docents per ordre d'inscripció.
Certificació: l'obtenció de l'apte implica l'assistència mínima al 85% de les hores de formació programades i la superació de les tasques encomanades en Aules.
Observacions
Curs organitzat en col·laboració amb el Vicerectorat d'Estudiants i Ocupabilitat (UA), l'ICE de la Universitat d'Alacant i UA-emprende. Formació presencial al Campus de la UA de Sant Vicent del Raspeig,
Les presents accions formatives estan destinades al professorat no universitari amb destí en centres públics (i privats concertats, en el seu cas) de la Comunitat Valenciana.
Les activitats en què no es cobrisca, almenys, el 60% de les places oferides, podran ser anul·lades pel CEFIRE corresponent. Per a una informació més concreta sobre qualsevol acció formativa dirigir-se al coordinador corresponent.
INSCRIPCIÓ: A través d'esta pàgina web.
En cas de tindre preferència, d'acord amb les condicions específiques de cada activitat, cal indicar o justificar els criteris al·legats.
TERMINI D'INSCRIPCIÓ: Per a cada activitat, excepte per les que s’indique expressament, finalitza deu dies abans del començament de la mateixa.
ADMISSIÓ: Les peticions s'atendran en funció de les condicions específiques de participació de l'activitat corresponent i, en cas d'igualtat, per l'orde de registre d'entrada de les sol·licituds. Les llistes d'admesos es faran públiques en la pàgina web del Servici almenys 7 dies abans de l'inici de l'activitat.
CONFIRMACIÓ D'ASSISTÈNCIA: El professorat admés a una activitat ha de confirmar l'assistència a la mateixa. L'absència de confirmació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera. Els sol·licitants admesos que per qualsevol motiu, raonablement justificat, no puguen assistir a l'activitat, ho han de comunicar al CEFIRE abans del seu inici, perquè es puga seleccionar a altres de la llista d'espera. L'absència de comunicació i assistència facultarà al CEFIRE per a no adjudicar-los posteriors accions formatives que demanen.
CERTIFICACIÓ: Expedida pel CEFIRE concret. Condicions per a la seua obtenció: realització de les activitats proposades i assistència, almenys, al 85 % de les hores totals de l'activitat (Orde de 21 de desembre de 2010). L'assistència inferior al percentatge assenyalat exclou de l'expedició de qualsevol certificat.