Jornades 23AL66IN003 - Potenciació de l'emprenedoria des de l'aula amb intel·ligència artificial i Visual Thinking
Ofertat per CEFIRE d'Alacant
Formació d´adults
25 de setembre de 2023
2 d'octubre de 2023
15 hores
40 (39 inscripcions realitzades)
Universitat d'Alacant - Col·legi Major - Zona de Coworking
Sant Vicent Del Raspeig (Alacant)
1 de setembre de 2023
20 de setembre de 2023
25/09/2023 - 16:30 a 19:30
26/09/2023 - 16:30 a 19:30
27/09/2023 - 16:30 a 19:30
28/09/2023 - 16:30 a 19:30
02/10/2023 - 16:30 a 19:30
Ponents
Maria Del Mar Cervera Reig
Lorenza Moreno Monteagudo
Veronica Deambrogio
Nuria Grane Teruel

• Promoure l'actualització didàctica del professorat en els continguts propis de l'FPA.
  • Fomentar la reflexió compartida sobre els processos d'ensenyament i aprenentatge.
  • Objectius específics
  • Comprendre les Competències Emprenedores: Familiaritzar els docents amb les competències emprenedores del Marc Europeu de Competències Emprenedores (ENTRECOMP) i com es tradueixen en habilitats pràctiques per als alumnes.
  • Integrar la Intel·ligència Artificial a l'Aula: Introduir els docents, de qualsevol àmbit de coneixement, al món de la IA, ensenyant-los com eines com ChatGPT poden ser utilitzades per potenciar la recerca, creativitat i desenvolupament de projectes emprenedors. Tot això mentre s'analitzen els pros i contra l'ús d'aquesta tecnologia a l'aula.
  • Promoure actituds ètiques i responsables a IA: Sensibilitzar els docents sobre les consideracions ètiques en utilitzar la IA, especialment en el context de l'emprenedoria social, i com transmetre aquests valors a l¿alumnat.
  • Identificar Problemàtiques Socials: Dotar els docents d'eines i tècniques per ajudar l'alumnat a explorar i comprendre problemàtiques socials actuals.
  • Fomentar la Creativitat i la Ideació: Proporcionar tècniques i dinàmiques basades en el Design Thinking per estimular la generació d'idees innovadores de triple impacte, amb ajuda de la IA.
  • Validar Idees de Triple Impacte: Ensenyar als docents com guiar l'alumnat en el testeig i validació de les idees.
  • Millorar Habilitats de Presentació: Oferir estratègies i eines, incloent-hi les basades en IA, perquè els docents ajuden l'alumnat a estructurar presentacions impactants i persuasives.
  • Promoure el Treball en Equip i la Col·laboració: A través de dinàmiques experiencials, fomentar la importància del treball col·laboratiu en el procés emprenedor.
  • Despertar l'Esperit Creatiu: Mitjançant exercicis pràctics i la integració de tecnologies actuals, inspirar els docents a inculcar un esperit creatiu i emprenedor en l'alumnat.
  • Metodologies inclusives en el procés d'ensenyament i aprenentatge.
  • Bones pràctiques educatives.
  • Recursos didàctics i propostes d'intervenció educativa.
  • Continguts específics: programa
  • 25 de setembre de 16.30 a 19.30 h
  • Les competències emprenedores del Marc Europeu de Competències Emprenedores (ENTRECOMP). La Intel·ligència Artificial. Ponent: Verónica Deambrogio.
  • 26 de setembre de 16.30 a 19.30 h
  • Design Thinking i l'aplicació a l'emprenedoria.Tècniques i eines de creativitat. Ponent: Verónica Deambrogio.
  • 27 de setembre de 16.30 a 19.30 h
  • Eines i metodologies per testar la idea de triple impacte triada i la seua validació. ChatGPT per al treball inicial i identificació d'àrees de millora. Ponent: Verónica Deambrogio.
  • 28 de setembre de 16.30 a 19.30 h
  • Eines per fer una presentació estructurada i visual que impacte el públic. La IA per millorar presentacions. Ponent: Verónica Deambrogio.
  • 2 d'octubre de 16.30 a 19.30 h
  • Visita al Parc Científic d'Alacant. Serveis i programes d'emprenedoria a la Universitat d'Alacant. Ponentes: Nuria Grané Teruel (Delegada de la Rectora per al Centre d'Ocupació), Loren Moreno (UA Emprende) i Mar Cervera (Parc Científic d'Alacant). Cas d'èxit de l'edició anterior.
    • Professorat en general en actiu de centres públics i privats concertats, especialment docents de formació de persones adultes (FPA), formació professional i membres dels departaments d'orientació.
      • Criteris de selecció:
      • 1. Professorat de centres públics d'FPA i d'FP.
      • 2. Professorat de la resta d'etapes educatives.
      • 3. Personal de les borses de treball docents per ordre d'inscripció.
      • Certificació: l'obtenció de l'apte implica l'assistència mínima al 85% de les hores de formació programades i la superació de les tasques encomanades en Aules.
      Observacions
        • Curs organitzat en col·laboració amb el Vicerectorat d'Estudiants i Ocupabilitat (UA), l'ICE de la Universitat d'Alacant i UA-emprende. Formació presencial al Campus de la UA de Sant Vicent del Raspeig,