Curs 23VA72IP007 - Escoles amb vida. Renaturalitza el teu centre
Educació ambiental
25 de setembre de 2023
23 d'octubre de 2023
20 hores (12 lectives + 8 de memoria)
35 (56 inscripcions realitzades)
Ei Les Rondalles
València (València)
1 de juny de 2023
14 de setembre de 2023
21 de setembre de 2023
25/09/2023 - 17:30 a 20:30
02/10/2023 - 17:30 a 20:30
16/10/2023 - 17:30 a 20:30
23/10/2023 - 17:30 a 20:30
Ponents
Laura Sampedro Arlandis

• Crear una consciència mediambiental sobre els problemes que afecten el nostre entorn i promoure entre la comunitat educativa accions de millora.
  • Incentivar la presa de consciència i sensibilització del nostre alumnat front a qüestions ambientals.
  • Reflexionar de la importància de l'entorn natural com a font d' emocions, vivències i d'aprenentatges.
  • Descobrir les possibilitats dels recursos naturals com a font de coneixements, d'habilitats i relacions amb els altres.
  • Relacionar aprenentatge, espai i sostenibilitat i plasmar de manera transversal i integral els objectius de desenvolupament sostenible.
  • Descobrir experiències educatives portades a terme a l'hort escolar.
  • Aprendre a planificar i posar en pràctica l'hort escolar.
  • Afavorir l'aprenentatge competencial a través de la relació i exploració d'entorns naturals.
  • Conèixer diferents flors i herbes aromàtiques mitjançant la seva aplicació pràctica a l'aula.
  • Familiaritzar-se amb diferents materials de consulta.
  • Activitats curriculars a l'aula.
  • Tallers, xerrades i audiovisuals en el centre.
  • Seguiment de l'estat mediambiental del lloc d'actuació.
  • Actuacions sobre l'entorn analitzat (riu, bosc, costa, camps de cultiu, ..)
  • Descobriment de l'entorn natural com a font d'emocions, vivències i aprenentatges.
  • Consciència i sensibilització del nostre alumnat front a qüestions ambientals.
  • Familiarització amb els recursos naturals en la pràctica a l'aula.
  • Apreciació de l'hort escolar com a instrument d'aprenentatge i font de vivències.
  • Organització, planificació i posada en pràctica de l'hort a l' escola.
  • Visualització de recursos i documentació de consulta.
    • Podrà participar el personal docent no universitari i el personal tècnic educatiu que preste els seus serveis en centres educatius de titularitat de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport atenent al següent barem:
    • 1. Professorat d'Educació Infantil de la GVA en actiu.
    • 2. Educadors i educadores d'Educació Infantil de la GVA (Aquest personal ha d'enviar dintre del període d'inscripció documentació acreditativa de la seua situació laboral al correu 46401840@edu.gva.es).
    • 3. Professorat d'Intervenció Sociocomunitaria (FP) de la GVA.
    • 4. Resta del professorat del cos de mestres que impartisca docència a l'etapa d'Educació Infantil o primer cicle de Primària.
      • Podrà participar:
      • El personal docent no universitari i el personal tècnic educatiu que preste els seus serveis en centres educatius no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.
      • El personal docent i personal tècnic educatiu amb destinació en centres no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, des dels quals es presten serveis tècnics de suport educatiu als centres educatius referits.
        • La confirmació en el curs implica la seva realització i participació.
        • El fet de no complir aquesta condició pot incórrer en la no admissió a futures accions formatives.
        • Aquesta formació s'estructura en 12h presencials (en els dies indicats al cronograma) i 8h de treball personal amb una tasca avaluable. Per a poder obtindre la certificació serà imprescindible assistir i participar favorablement al 85% dels elements avaluables.