Servei de Formació del Professorat
Curs a distància 23HS88EP045 - Nous reptes de l'educació en valors en el marc dels ODS
Ofertat per CEFIRE Específic d'Àmbit Humanístic Social
Dades generals
Humanístic
25 de gener de 2023
28 de febrer de 2023
30 hores
30 (més de 60 inscripcions realitzades)
a distància
Terminis D'inscripció
25 d'octubre de 2022
16 de gener de 2023
23 de gener de 2023
Ponents
Silvia Moya Conesa

Objectius
  • Conéixer les aportacions que la investigació realitza en les disciplines referents a l'Àmbit Humanístic.
  • Promoure la integració de noves temàtiques o perspectives innovadores que aporta la investigació científica i que potencien canvis metodològics i d'enfocament de la matèria.
  • Actualitzar la formació del professorat en els enfocaments metodològics més innovadors, proporcionant nous recursos per a la seua aplicació en l'aula.
  • Analitzar els plantejaments didàctics que s'utilitzen en l'aula i la seua contribució al desenrotllament de les competències clau.
  • Objectius específics
  • Dotar a l'alumnat d'estratègies positives i pròximes que garantisquen el seu ple desenvolupament integral.
  • Valorar la diversitat i la igualtat entre dones i homes com a font d'enriquiment i avanç tant a nivell personal com social.
  • Posar en pràctica pautes de comportament i actituds que propicien la cura i el respecte pel medi ambient.
  • Contribuir al foment d'una ciutadania més participativa i responsable.
  • Estimular en l'alumnat la reflexió, el pensament divergent, la creativitat i l'esperit crític mitjançant el diàleg i el consens.
  • Conéixer els desafiaments ecològics plantejats pels ODS i actuar de manera compromesa amb l'entorn pròxim.
Continguts
    • CONTINGUTS ESPECÍFICS DEL CURS:
    • El diàleg i el debat com a font per a la resolució dels conflictes: la "provenció"
    • La gestió de les emocions i l'autoregulació.
    • La participació activa en l'elaboració de regles de convivència.
    • L'assumpció de valors democràtics per a promoure accions proactives dins del marc dels Drets Humans.
    • La cultura de la pau i la no violència.
    • La transformació de l'entorn a partir dels Objectius de Desenvolupament Sostenible.
    • L'escola com a espai sostenible.
    • L'impacte de l'ésser humà en el planeta i la seua relació amb l'entorn.
    Dirigit A
      • Professorat de primària.
      • Tindrà prioritat el professorat de primària com a tutor d'un grup d'alumnes.
      • A continuació la resta del professorat de primària d'altres especialitats, d'infantil i d'altres etapes educatives interessats.
      Condicions
        • Prioritat d'admissió del professorat de primària
        • 1. Tutors de primària.
        • 2. Mestres d'infantil i de primària d'altres especialitats
        • 3. Resta del professorat d'altres etapes interessat.
        Observacions
          • La realització del curs es farà fent servir l'entorn virtual d'aprenentatge dissenyat dins de la plataforma Aules formació.
          • Consistirà en la realització d'exercicis pràctics (tasques) sobre el contingut exposat en cada mòdul.
          Termes Consultar inscripcions