Provocar un espai de pensament i reflexió entorn de la lectura, la cultura, l'art i la infància.
Facilitar la trobada entre tots els agents implicats en la difusió del llibre infantil i la mediació lectora: docents, bibliotecaris/as, editors/as, llibreters/as, autors/as, etc.
Compartir experiències d'èxit en l'àmbit de la mediació lectora: escoles, biblioteques, centres culturals, etc., per a poder traslladar la seua metodologia a la nostra pràctica diària.
Conéixer i reconéixer diferents enfocaments crítics de creació, producció i difusió de la literatura infantil i juvenil (LIJ) a fi de desenvolupar un consum crític i responsable.
Mantindre i potenciar la curiositat i la creativitat entre els agents mediadors i els creadors.
Continguts
Els grans clàssics de la Literatura. La importància de les Humanitats en l'educació dels joves.
L'art i la il·lustració infantil com a element d'animació a la lectura i com a potenciador del pensament creatiu i divergent.
Biblioteca escolar com a eix vertebrador de la programació d'un centre educatiu i la seua relació amb la ciutadania.
El tractament de l'emocional i l'emocionant en la nostra pràctica educativa i/o de mediació.
La biblioteca pública com a centre de dinamització social i ciutadà.
L'imaginari infantil a través del joc.
Intervencions en espais públics i socials per a portar l'art i la literatura als més xicotets.
La trobada davant la lectura. Els clubs de lectura.
El tractament de temes tabú en les literatures per a la infància i la joventut (narrativa, poesia i teatre).
El valor del folklore i l'ús de titelles com a elements socialitzadors i literaris.
El valor del llenguatge poètic en moments de màxima fragilitat i situacions de vulnerabilitat.
Dirigit A
Professorat de totes les etapes educatives
Condicions
Se seleccionarà al professorat de qualsevol especialitat o àmbit educatiu per a la seua tria de tallers respectant sempre l'orde d'inscripció al curs i la seua condició com a funcionari docent, seguint el següent ordre de prioritat:
Les presents accions formatives estan destinades al professorat no universitari amb destí en centres públics (i privats concertats, en el seu cas) de la Comunitat Valenciana.
Les activitats en què no es cobrisca, almenys, el 60% de les places oferides, podran ser anul·lades pel CEFIRE corresponent. Per a una informació més concreta sobre qualsevol acció formativa dirigir-se al coordinador corresponent.
INSCRIPCIÓ: A través d'esta pàgina web.
En cas de tindre preferència, d'acord amb les condicions específiques de cada activitat, cal indicar o justificar els criteris al·legats.
TERMINI D'INSCRIPCIÓ: Per a cada activitat, excepte per les que s’indique expressament, finalitza deu dies abans del començament de la mateixa.
ADMISSIÓ: Les peticions s'atendran en funció de les condicions específiques de participació de l'activitat corresponent i, en cas d'igualtat, per l'orde de registre d'entrada de les sol·licituds. Les llistes d'admesos es faran públiques en la pàgina web del Servici almenys 7 dies abans de l'inici de l'activitat.
CONFIRMACIÓ D'ASSISTÈNCIA: El professorat admés a una activitat ha de confirmar l'assistència a la mateixa. L'absència de confirmació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera. Els sol·licitants admesos que per qualsevol motiu, raonablement justificat, no puguen assistir a l'activitat, ho han de comunicar al CEFIRE abans del seu inici, perquè es puga seleccionar a altres de la llista d'espera. L'absència de comunicació i assistència facultarà al CEFIRE per a no adjudicar-los posteriors accions formatives que demanen.
CERTIFICACIÓ: Expedida pel CEFIRE concret. Condicions per a la seua obtenció: realització de les activitats proposades i assistència, almenys, al 85 % de les hores totals de l'activitat (Orde de 21 de desembre de 2010). L'assistència inferior al percentatge assenyalat exclou de l'expedició de qualsevol certificat.