Servei de Formació del Professorat
27 d'octubre de 2021
30 d'octubre de 2021
14 hores
60 (33 inscripcions realitzades)
Centre de Congressos "Ciutat d'Elx"
Elx (Alacant)
Mª ángeles Román Pomares
Hèctor Càmara Sempere

Objectius
  • Relacionar i integrar els textos literaris amb altres àrees i matèries del currículum docent.
  • Potenciar la visió de les diferents àrees del currículum educatiu com a estudis de diferents tipus de discursos i textos, extrapolant dita visió a la quotidianitat i a l'exterior de les aules.
  • Potenciar tot tipus de col·laboracions entre matèries curriculars i departaments didàctics.
  • OBJECTIUS ESPECíFCS:
  • Conéixer la Festa o Misteri d'Elx.
  • Reflexionar sobre les repercusions de la declaració del Misteri com a Patrimoni Oral i Inmaterial de la Humanitat, vint anys després.
  • Reflexionar sobre la importància de l'educació patrimonial.
  • Debatre sobre la difusió i investigació al voltant del patrimoni inmaterial. El paper de l'escola.
  • Apreciar la col·laboració entre diferents disciplines que es dona a la Festa i les possibilitats que ofereix per a treballar en un projecte integrat a l'aula.
  • Visitar i conéixer la Basílica de Santa Maria i els espais on transcorre la Festa d'Elx.
Continguts
  • Estudi de diversos textos literàris des de diferents perspectives (social, ètica, humanística, científica...).
  • Relació entre la literatura i altres disciplines.
  • CONTINGUTS ESPECÍFICS:
  • Elements de la Festa.
  • El patrimoni immaterial i l'educació patrimonial.
  • Experiències didàctiques al voltant del Misteri.
  • Els espais on transcorre: la ciutat i l'escenografia (terrestre i aèria).
  • PROGRAMA:

• Dimecres 27 d'octubre de 2021

• Hèctor Càmara Sempere: 20 anys de Patrimoni de la Humanitat: iniciatives i gestió del Patronat del Misteri d'Elx
  • María Serrano Segarra: La Càtedra institucional Misteri d'Elx de la UMH: accions per a la conservació i difusió del Misteri d'Elx des de l'àmbit universitari
  • Mª Asunción Tormo Crespo i Àngela Girona Martínez: Educació emocional, multiculturalitat i patrimoni: una proposta didàctica per a fer arribar el Misteri a les aules
  • Francisco Javier Gonzálvez Valero i Mª Teresa Botella Quirant: Aproximar el Misteri mitjançant la participació coral.Cantar ens uneix.
  • Mª Gertrudis Jaén Sànchez, Carolina Martínez Corbí i Joan Castaño García: Una aproximació al paper de la dona al llarg de la història de la Festa o Misteri d'Elx
  • Daniel Cortés, vicedirector de l'IES Misteri d'Elx: Un cel per al Misteri: una experiència des del Batxillerat artístic
  • Ángeles Román, directora de l'Escola Infantil Municipal Don Julio: Tradicions en la infantesa
  • Dijous 28 d'octubre de 2021

• Olaia Fontal Merillas: La importància dels vincles en l'educació del Patrimoni Cultural Immaterial
  • Mª Luisa Vázquez de Ágredos Pascual: El Patrimoni Immaterial i les seues claus en l'educació i el desenvolupament local. L'Aromas Itinerarium Salutis i la seua implementació com a Itinerari Cultural del Consell de Europa
  • Ángel Portolés Górriz: Xarxes són amors
  • Divendres 29 d'octubre de 2021

• Taula redona amb Joan Castaño García, Miguel Ors Montenegro, Pablo Luis de Castro Martín i Rubén Pacheco Mozas: Difusió i investigació en el patrimonio immaterial. El paper de l'escola
  • Taula redona amb Diego Maciá Antón, Vicente Cremades García i Esther Díez Valero: Reflexions al voltant de la Llei 13/2005, de 22 de desembre, del Misteri d¿Elx, trasncorreguts setze anys de vigència Modera Rosario Tur Alsina
  • Dissabte 30 de octubre de 2021

• 11.00-13.00 Visita guiada: la Basílica, el Museu de la Festa i el Museu de la Mare de Déu.
Dirigit A
    • Professorat en general.
    Observacions
      • Aquesta acció formativa es durà a terme de forma presencial, amb l'opció de seguir les sessions mitjançant la plataforma Webex. Tanmateix, la visita del dia 30 d'octubre serà únicament presencial.
      • Per a la confecció del llistat de participants, es tindrà en compte l'ordre d'inscripció, atenent a la preferència d'aquestes situacions administratives:
      • 1. Funcionariat de carrera, pràctiques o interí
      • 2. D'altre professorat de centres sostinguts amb fons públics