Curs 22CT77EP053 - Projecte ALPHYL. Aprenent ciències i matemàtiques en moviment en Educació Primària
Ofertat per CEFIRE Específic d'Àmbit Científic, Tecnològic i Matemàtic
General àmbit científic
5 de juliol de 2022
13 de juliol de 2022
30 hores
25 (19 inscripcions realitzades)
Facultat de Magisteri de la Universitat de València
València (València)
30 d'abril de 2022
22 de juny de 2022
29 de juny de 2022
05/07/2022 - 09:00 a 13:30
06/07/2022 - 09:00 a 13:30
07/07/2022 - 09:00 a 13:30
11/07/2022 - 09:00 a 13:30
12/07/2022 - 09:00 a 13:30
13/07/2022 - 09:00 a 13:30
Ponents
Isabel Castillo Fernández
Ana Queralt Blasco
Cristina Alejandra Menescardi Royuela
Jorge Romero Martinez
Isaac Estevan Torres
Jose Octavio Alvarez Solves
Xavier Garcia Masso
Javier Molina Garcia

• Difondre els principis metodològics que sustenten la millora de les competències científiques.
  • Proporcionar estratègies i recursos per treballar les competències científiques.
  • Sensibilitzar i motivar el professorat dins del seu equip de treball.
  • OBJECTIUS ESPECÍFICS:

• Aprendre els conceptes bàsics per a la creació d'escoles i transformació de classes tradicionals a classes actives.
  • Conéixer les bases per a desenvolupar escoles actives on els continguts de les assignatures com *CTEM (e.g., la resolució de problemes que requerisquen operacions elementals de càlcul, coneixements geomètrics i estimacions, etc.) s'impartisquen incloent activitats en moviment.
  • Gestionar els climes motivacionals de l'aula.
  • Generar processos d'influència social inclusius des dels estils transformacionals d'ensenyament per a un desenvolupament psicosocial positiu.
  • Iniciar-se en la investigació-acció educativa com a forma de millora docent, adquirint competències de desenvolupament del pensament crític, transferència i aplicació pràctica a l'aula.
  • Conéixer estratègies didàctiques que afavorisquen l'adquisició de competències docents innovadores i inclusives que ajuden a la creació d'escoles i classes actives.
  • Desenvolupament i aplicació del pensament científic-tècnic per a interpretar la informació que es rep i per predir i prendre decisions.
  • Coneixement de la influència dels àmbits científic i tecnològic en la vida personal, la societat i el món natural.
  • Diferenciació i valoració del coneixement científic al costat d'altres formes de coneixement.
  • Utilització de valors i criteris ètics associats a la ciència i al desenvolupament tecnològic.
  • Expressió corporal, ritme, creativitat, jocs i activitats espressives.
  • CONTINGUTS ESPECÍFICS:

• 1. Creació d'escoles actives. Un enfocament cap a les classes actives.
  • a. Model d'escoles actives. Teoria ecològica de la AF.
  • b. Activitat física i salut. Desplaçament actiu.
  • c. Aprenentatge motor i la seua implicació cognitiva.
  • d. Aprenentatge cooperatiu.
  • e. Sensibilització de l'alumnat cap a la diversitat funcional.
  • f. Programació de recursos específics per a classes actives.
  • 2. La figura del docent com a dinamitzadors a l'aula. Cap als entorns actius.
  • a. El clima motivacional a l'aula.
  • b. Estratègies didàctiques i motivacionals a l'aula.
  • c. L'estil transformacional d'ensenyament.
  • 3. Alfabetització motriu. Concepte, estructura i model pedagògic.
  • a. Models teòrics.
  • i. Dimensió física.
  • ii. Dimensió psicològica.
  • iii. Dimensió social.
  • iv. Dimensió cognitiva.
  • b. Model pedagògic en EF.
  • 4. La investigació en EF; cap a les escoles actives. Projecte ALPHYL.
    • Professorat d'Educació Primària que impartisca Ciències de la Naturalesa i/o Matemàtiques.
      • Atés que és un curs d'Administracions Públiques, podrà participar:
      • 1.-El personal docent no universitari i el personal tècnic educatiu que preste els seus serveis en centres educatius no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.
      • 2.-El personal docent i personal tècnic educatiu amb destinació en centres no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, des dels quals es presten serveis tècnics de suport educatiu als centres educatius referits.
      • 3.-El personal docent i personal tècnic educatiu interí, que es trobe en alguna de les bosses destinades a cobrir llocs de treball en els centres ressenyats en els punts anteriors.
      • Per a la determinació final de les persones participants, se seguirà l'ordre de prelació establert en l'enumeració anterior.
      • Es prioritzaran les places en funció del nombre de participants d'un mateix centre. S'aconsella que participen, almenys, dos professors per centre.
      Observacions
        • El curs consta de 30 hores en modalitat semipresencial. Durant sis dies, s'impartiran 12 sessions de dues hores cadascuna (dues sessions cada dia) en modalitat presencial (dilluns, dimarts, dimecres i dijous de 9.00 a 13.30 des del 5 al 13 de juliol de 2022). A més, es realitzaran dos dies de treball autònom (sis hores).
        • El material docent, així com les activitats particulars de cada sessió, seran facilitades en manera digital. Les sessions presencials tindran un caràcter teoricopràctic i s'impartiran a l'aula tradicional i/o en gimnàs. En tot cas, s'afavorirà la participació reflexiva i activa. Es recomana assistir amb roba còmoda i/o esportiva.