Promoure una actualització pedagògica a l'àmbit artisticoexpressiu afavorint el treball col·laboratiu i en context.
Fomentar l'expressió artística i/o física, com a generadores de coneixement, potenciant el pensament divergent i la creativitat.
Valorar els missatges audiovisuals com a art i mitjà de comunicació.
Despertar interés per la narrativa audiovisual.
Desenvolupar una actitud crítica cap als missatges audiovisuals.
Conéixer els diferents formats de producció audiovisual amb possibilitats educatives.
Conéixer els recursos i tècniques necessàries per a poder utilitzar el llenguatge audiovisual a l'aula.
Conéixer els fonaments del llenguatge audiovisual i els seus codis narratius.
Conéixer les diferents fases de la producció audiovisual.
Reflexionar sobre la importància de la idea inicial i la necessitat de realitzar un guió previ a la producció audiovisual.
Adquirir els coneixements necessaris per a elaborar un guió i les nocions bàsiques d'enregistrament i edició per a produir un missatge audiovisual amb creativitat i qualitat.
Conéixer l'equipament tècnic i programari necessari per a la producció audiovisual a l'aula.
Promoure i acostar la cultura audiovisual a l'aula mitjançant la proposta d'activitats pràctiques.
Continguts
Presentació dels diferents formats de producció audiovisual amb possibilitats educatives: Càpsules audiovisuals.
Metodologia i activitats per a l'aula.
Concepte i fonaments del llenguatge audiovisual: Codis.
Codis espacials del llenguatge audiovisual: Enquadrament, angulació, moviments de càmera, camp i fora de camp, profunditat de camp i il·luminació.
Codis temporals del llenguatge audiovisual: Temps fílmics, transicions, ritme i articulació del discurs fílmic.
Codis sonors del llenguatge audiovisual: Significació i elements d'una banda sonora.
Codis del muntatge: Tipus de muntatge i continuïtat ¿raccord¿.
Codis compositius: Equilibri i pes visual, tipus de composicions i lleis compositives.
Codis de la imatge: Temperatura de color, relacions tonals, nitidesa i exposició.
Fases de la producció audiovisual: Preproducció, producció i postproducció.
De la idea al guió: Naixement de la idea, guió literari, guió tècnic i Storyboard.
Del guió a la filmació: Esquemes d'il·luminació, càmera de vídeo (components i control de la llum), suports de càmera, micròfons, formats d'enregistrament i targetes de memòria.
De la filmació a la postproducció: Edició d'àudio i vídeo. Efectes visuals.
Bancs d'imatges i sons lliures de drets d'autor.
Recursos per a la difusió de projectes audiovisuals.
Dirigit A
Tindrà prioritat el professorat que va cursar i certificar en la formació Nivell 1 (codi 21AE96IN099) però es pot inscrure professorat de tots els nivells educatius interessat en la introducció del treball audiovisual a l'aula.
Condicions
1.- Professorat que va certificar al curs Nivell 1 (codi 21AE96IN099).
2.- Personal docent, funcionari de carrera o interí amb destí en centres públics no universitaris de la Conselleria d'Edcucació, Cultura i Eport.
3.- Personal funcionari de carrera i interí, en actiu, pertanyent a l'ISEACV.
4.- Personal docent de centres privats no universitaris sostinguts amb fons públics de la Generalitat Valenciana.
5.- Personal de la borsa de treball sense destí. Aquest no podrà suposar més del 50% de participació de l'activitat.
CONFIRMACIÓ D'ASSISTÈNCIA: El professorat admès a una activitat ha de confirmar l'assistència a la mateixa. La falta de confirmació facultarà al CEFIRE per seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera.
Observacions
Es tracta d'un curs a distància S'utilitzarà la plataforma Moodle i hi haurà 2 sessions Webex: dijous 28 d'abril de 18 h a 20 h i dijous 2 de juny de 18 h a 20 h.
Les presents accions formatives estan destinades al professorat no universitari amb destí en centres públics (i privats concertats, en el seu cas) de la Comunitat Valenciana.
Les activitats en què no es cobrisca, almenys, el 60% de les places oferides, podran ser anul·lades pel CEFIRE corresponent. Per a una informació més concreta sobre qualsevol acció formativa dirigir-se al coordinador corresponent.
INSCRIPCIÓ: A través d'esta pàgina web.
En cas de tindre preferència, d'acord amb les condicions específiques de cada activitat, cal indicar o justificar els criteris al·legats.
TERMINI D'INSCRIPCIÓ: Per a cada activitat, excepte per les que s’indique expressament, finalitza deu dies abans del començament de la mateixa.
ADMISSIÓ: Les peticions s'atendran en funció de les condicions específiques de participació de l'activitat corresponent i, en cas d'igualtat, per l'orde de registre d'entrada de les sol·licituds. Les llistes d'admesos es faran públiques en la pàgina web del Servici almenys 7 dies abans de l'inici de l'activitat.
CONFIRMACIÓ D'ASSISTÈNCIA: El professorat admés a una activitat ha de confirmar l'assistència a la mateixa. L'absència de confirmació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera. Els sol·licitants admesos que per qualsevol motiu, raonablement justificat, no puguen assistir a l'activitat, ho han de comunicar al CEFIRE abans del seu inici, perquè es puga seleccionar a altres de la llista d'espera. L'absència de comunicació i assistència facultarà al CEFIRE per a no adjudicar-los posteriors accions formatives que demanen.
CERTIFICACIÓ: Expedida pel CEFIRE concret. Condicions per a la seua obtenció: realització de les activitats proposades i assistència, almenys, al 85 % de les hores totals de l'activitat (Orde de 21 de desembre de 2010). L'assistència inferior al percentatge assenyalat exclou de l'expedició de qualsevol certificat.