Servei de Formació del Professorat
4 d'octubre de 2021
6 d'octubre de 2021
8 hores
31 (45 inscripcions realitzades)
a distància
Terminis D'inscripció
27 de juliol de 2021
26 de setembre de 2021
29 de setembre de 2021
04/10/2021 - 16:30 a 20:30
06/10/2021 - 16:30 a 20:30
Ponents
Pere Riera Ortiz

Objectius
  • Promoure l'actualització didàctica del professorat en els continguts propis de l'FPA.
  • Fomentar la reflexió compartida sobre els processos d'ensenyament i aprenentatge.
  • Objectius específics

• Exposar els elements estructurals i les especificitats de la composició dramatúrgica per tal d'afavorir la lectura i anàlisi de textos de literatura dramàtica.
  • Fomentar l'estudi teòric i aprofundit del corpus de textos teatrals del nostre patrimoni literari.
  • Promoure l'aproximació i coneixement de propostes dramatúrgiques contemporànies, i dels llenguatges dramatúrgics més innovadors.
  • Incentivar la participació en la praxi escènica: l'alumnat com a futur lector, intèrpret, escenificador, gestor, teòric del fet escènic derivat (o no) d'una partitura textual literària.
Continguts
  • Metodologies inclusives en el procés d'ensenyament i aprenentatge.
  • Bones pràctiques educatives.
  • Recursos didàctics i propostes d'intervenció educativa.
  • Continguts específics

• Mecanismes i dispositius narratius específics de la composició de textos dramàtics.
  • Nivells i dimensions del discurs dramàtic: la representativitat (ritual i interacció en el fet escènic).
  • Text literari i text espectacular: relacions d'emissió i recepció de les partitures dramatúrgiques.
  • Personatges dramàtics: funcions, valors paradigmàtics i graus de referencialitat.
  • Gèneres i subgèneres dramàtics.
  • Drama canònic (formes aristotèliques) vs. drama contemporani (auto-poètica del text i post-dramatisme).
  • L'estatut del receptor: convencions, tipologia, ideologia i paràmetres de lectura.
  • Mons de ficció: la realitat des-realitzada.
Dirigit A
    • Professorat de secundària i d'FPA en actiu interessat en la temàtica.
    Condicions
      • Ser docent no universitari amb destí en centres públics o en centres privats-concertats valencians o pertànyer a la borsa de treball de la Conselleria d'Educació de la Generalitat Valenciana.
      • Criteris de selecció
      • 1. Professorat de secundària i FPA de l'àmbit lingüístic
      • 2. Resta de professorat d'FPA i secundària
      • 3. Personal docent de la borsa de treball.
      • El personal de borsa de treball no podrà suposar més del 50% de participació de l'activitat.
      • Tindran preferència de participació, en igualtat de condicions, aquelles persones inscrites que no estiguen cursant cap altra activitat (Ordre 65/2012)
      • Certificació: l'obtenció de l'apte implica l'assistència al 85% de les hores de formació programades.
      Observacions
        • Textos dramàtics que es treballaran durant les sessions:
        • Carles Batlle, Temptació, Barcelona, Proa, 2004.
        • Clàudia Cedó, Una gossa en un descampat, Barcelona, Rema/Biblioteca Obrador Sala Beckett, 2018.
        • Pere Riera, Infàmia, Barcelona, Comanegra/Institut del Teatre, 2017.
        • Dues hores es dedicaran a preparar una lectura dramatitzada de diverses escenes que els participants podran realitzar per grups. Es tracta d'una activitat pensada per a traslladar-la a l'aula i en la qual el ponent proporcionarà pautes específiques per a la realització de la lectura amb l'alumnat més jove.
        • Les dues sessions que estava previst que es feren de forma presencial a l'IES Maria Blasco de Sant Vicent del Raspeig es faran a distància mitjançant una connexió a la plataforma webex.
        Termes Consultar inscripcions