Servei de Formació del Professorat
Curs a distància 21OR99IN037 - La motxilla docent per a l'ABP (Nivell 1 Inicial)
Ofertat per CEFIRE de Orihuela
Dades generals
Educació inclusiva
25 de gener de 2021
5 de març de 2021
30 hores
60 (93 inscripcions realitzades)
a distància amb sessions presencials a a distància
Terminis D'inscripció
21 de desembre de 2020
19 de gener de 2021
23 de gener de 2021
25/01/2021 - 17:30 a 19:00
01/02/2021 - 17:30 a 19:00
08/02/2021 - 17:30 a 19:00
15/02/2021 - 17:30 a 19:00
01/03/2021 - 17:30 a 19:00
05/03/2021 - 17:30 a 19:00
Ponents
Antonio Zamora Ubeda
Cristina Ferrer Bañuls
Inmaculada Ferrandez Filiu

Objectius
  • Sensibilitzar al professorat respecte a la inclusió educativa.
  • Reflexionar sobre les implicacions d'una escola inclusiva.
  • Conèixer el paper dels professors de Pedagogia Terapèutica la LOMLOE
  • (Llei Orgànica de Modificació de la Llei orgànica d'educació)
  • Visibilit els versatilitat del perfil professional de PT als diferents tipus de contextos com a gran valor professional.
  • Perfils professionals concrets en diferents entorns de treball.
  • Conèixer els mitjans i les eines per arribar a les aules inclusives.
  • Saber fer propostes per transformar l'aula ordinària en una aula inclusiva.
  • Avaluar la importància de les noves tecnologies i les tecnologies de la informació i la comunicació en la resposta educativa.
  • Accions per facilitar la comunicació entre l'equip docent, l'alumnat i la família. Acompanyament emocional a estudiants ifamílies.
  • Sensibilitzar i acompanyar els professors per donar una resposta educativa inclusiva.
  • Dotar els professors d'eines pràctiques per als estudiants amb NEAE a través de metodologies inclusives.
  • Destacar la importància de l'avaluació i l'autoavaluació en els processos d'aprenentatge i programació.
  • Plantejar i resoldre estudis de casos relacionats amb l'estudiant amb més barreres a l'aprenentatge i la participació.
Continguts
  • Aspectes claus de l'escola inclusiva
  • Aspectes clau de la LOMLOE (Llei Orgànica de modificació de la Llei d'Educació Ecològica)
  • Elaboració de guies professionals de PT per a diferents contextos i entorns professionals.
  • Aportació del professorat de PT i AL a la inclusió en diferents contextos professionals.
  • Creació d'activitats amb diferents nivells per a l'aula. Adaptació. Aules escolars i inclusives. (Cultura del pensament, DUA,
  • Multinivell)
  • Proposta i funcionament de les aplicacions docents inclusives a les aules. ( Aprenentatge cooperatiu i aprenentatge basat en
  • projectes de recerca)
  • Programació conjunta. Ensenyament compartit. Coordinació diagnòstica. Unitats docents PT LOMLOE
  • Xarxa de recursos docents. Ús d'aplicacions per a la realització del nostre propi material.
  • Avaluació inclusiva del centre, aula i intervenció personalitzada.
  • Experiències de PT en docència inclusiva.
  • Red de recursos didácticos. Utilización de aplicaciones para la realización de nuestro propio material.
  • Evaluación inclusiva del centro.
  • Experiencias de PT en la enseñanza inclusiva.
Dirigit A
    • Dirigit al professorat de pedagogia terapèutica a ESO.
    • Si les places no estan cobertes, poden ser cobertes per professors d'una altra especialitat.
    • La selecció de participants es durà a terme per ordre d'inscipció i havent confirmat la participació, seguint els següents criteris:
    • Dirigit a: Activitat dirigida a funcionaris per ser oferta formativa d'Administracions Públiques.
    • El personal docent no universitari i el personal tècnic educatiu que preste els seus serveis en centres educatius no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.
    • El personal docent i personal tècnic educatiu amb destinació en centres no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, des dels quals es presten serveis tècnics de suport educatiu als centres educatius referits.
    • El personal docent i personal tècnic educatiu interí, que es trobe en alguna de les bosses destinades a cobrir llocs de treball en els centres ressenyats en els punts anteriors.
    Condicions
      • La formació es desenvoluparà principalment a través de la plataforma moodle. El curs tindrà 6 sessions en línia a través de Webex els dies següents:
      • 23/02/2021 de 17:30 a 19:30
      • 25/03/2021 de 17:30 a 19:30
      • 22/04/2021 de 17:30 a 19:30
      • 29/04/2021 de 17:30 a 20:30
      • 20/05/2021 de 17:30 a 20:30
      • 08/06/2021 de 17:30 a 20:30
      Observacions
        • Assistència obligatòria del 85% a les sessions presencials de Webex (article 18 de l'ORDRE 65/2012, de 26 d'octubre, del Ministeri d'Educació, Formació i Ocupació, pel qual s'estableix el model de formació permanent del professorat i el disseny, reconeixement i registre d'activitats formatives)
        Termes Consultar inscripcions