Jornadas 12VA76IN479 - Teatro y Educación
Clara Isabel Perez Herrero
Antoni Navarro Amoros
Ana Elisenda Caja Montes

• Iniciarse en y/o mejorar y mantener la competencia lingüística.
  • Desarrollar la fluidez verbal y la capacidad de construir mensajes escritos.
  • Facilitar la relación y el intercambio entre el profesorado.
  • Trabajar las diferentes competencias comunicativas.
  • Conocer enfoques teóricos sobre competencias comunicativas de acuerdo con las propuestas del MCER.
  • Conocer materiales bibliográficos y referencias a la web para obtener información sobre competencias comunicativas.
  • Reflexionar sobre las nuevas posibilidades que ofrece a la sociedad el teatro aplicado.
  • Descubrir las modalidades concretas del teatro aplicado: teatro en la educación, teatro social, dramaterapia y teatro para la formación contínua.
  • Establir formas de colaboración entre entidades que utilizan el teatro como servicio educativo: companias teatrales, museos, centros de formación, etc.
  • Debatir sobre la importancia de la educación artística en el currículum escolar.
  • Funciones de uso de la lengua en diferentes contextos de comunicación.
  • Léxico en relación a diferentes ámbitos de la comunicación social y escolar.
  • Analisis de las modalidades del teatro aplicado y su utilización en la innovación educativa.
  • Presentación de las nuevas orientaciones del teatro en la educación.
  • Utilización del teatro aplicado para la formación en la empresa.
  • Estrategias del teatro aplicado para la dinamización de los museos.
  • Metodologias del teatro aplicado para la formación al largo de toda la vida.
  • Fórmulas de gestión cooperativa en la dinamización de proyectos artísticos en àmbitos de la educación formal y no formal.
    • - 09:30 a 10:00 h Recepción e inscripción
    • - 10:00 a 11:30 h Conferencia: Tomás Motos "Teatre per a les comunitats: teatre social i empoderament"
    • - 12:00 a 14:30 h TALLERES:
    • 1. Teatre amb persones majors, per Domingo Ferrandis.
    • 2. Dansa-teatre per a les comunitats educatives, per Pepa Cases.
    • 3. Teatre als museus 1 (els objectes com personatges), per Clara Pérez.
    • 4. Teatre als museus 2 (posada en valor de temes, personatges i espais museístics amb els tallers teatrals inspirats per la gramàtica de la llum), per Teatres de la llum.
    • 5. Teatre per a la formació profesional (en anglés, millorar la comunicació, dinàmiques de grup, etc.) per Dianne Stronks.
    • 6. La dramatització en primària, per Jose Miguel Lázaro.
    • 7. El taller de dramatització-teatre en l'educación secundaria, per Antoni Navarro.
    • - 16:30 a 19:00 h: Intercambio de experiencias artísticas en la educación formal y no formal en forma de Petxakutxa.
    • El taller de Velluters (una experiència de dinamització cultural per obrir les portes de la CTM a la societat), per Isabel Carmona.
    • Mostra de les recerques dels alumnes del Postgrau de Teatre en l'Educació 2012.
    • Experiències de dramatització a l¿aula pel professorat d'infantil, primària i secundària.
    • Experiències de bones pràctiques amb tècniques dramàtiques a diferents àmbits socioeducatius: presons; hospitals; Llars del jubilat; Centres de minusvàlids; Col·lectius gitans; Projectes culturals als barris; etc.
    • Eines de la Web 2.0 per a dinamitzar l'escola d'espectadors, per Pilar Ortega d'Avecteatre i Educació.
    • Formació d'espectadors: l'escolta activa dels públics, per Trencaclosques Rodamons
    • - 19:30 a 20:30 hores als Jardins del MUVIM Conferència espectacle a càrrec de Trencaclosques-Rodamons Teatre: "Cooperatives culturals recuperades per als temps de turbulències"