Oferir al professorat teoria i activitats didàctiques que ajuden a descobrir els estereotips i barreres invisibles que impedixen l'igualtat d'oportunitats real.
Promoure i difondre les bones pràctiques en coeducació.
Oferir al professorat teoria i activitats didàctiques que ajuden a descobrir els estereotips i barreres invisibles que impedixen l'igualtat d'oportunitats real.
Promoure i difondre les bones pràctiques en coeducació.
Fomentar la igualtat i la convivència en els centres educatius.
Proposar mesures que permenten la consecució dels valors democràtics i inclusius per a contextualitzar el Projecte Educatiu de Centre.
Fomentar la participació de la comunitat educativa per a la millora de la igualtat i la convivència.
Difondre els protocols de la Conselleria d¿Educació, Universitats i Ocupació.
Difondre els recursos per a dinamitzar la igualtat i la convivència.
Creació de xarxa docent per a treballar la igualtat i la convivència en els centres educatius.
Continguts
De la igualtat d'oportunitats a la igualtat real.
De la identitat de gènere a la identitat personal.
Del repartiment del treball per sexes a la conciliació de vida personal i laboral.
De la violencia exercida contra les dones a la convivencia pacífica.
De la igualtat d'oportunitats a la igualtat real.
De la identitat de gènere a la identitat personal.
Del repartiment del treball per sexes a la conciliació de vida personal i laboral.
De la violencia exercida contra les dones a la convivencia pacífica.
Relació entre inclusió, convivència i la igualtat. Quatre nivells de resposta per a la convivència.
La igualtat i la convivència en els documents de centre.
Funcions relacionades amb la igualtat i la convivència: equip directiu, professorat, CIC, CAF i orientador/a.
Exemple en EEI, CEIP, IES i CIPFP de dinamització de la igualtat i la convivència: Pla d'actuació de la comissió d'igualtat i convivència, col·laboració amb entitats i estratègies de difusió.
Diagnòstic igualtat.
Diagnòstic convivència.
Recursos REICO.
Protocol d¿absentisme i nouvinguts/nouvingudes
Protocol d¿assetjament i ciberassetjament.
Protocol LGTBIfòbia.
Protocol d¿autolesions i idees suïcides.
Dirigit A
Interniveles
Internivells
Dirigit a persones coordinadores d'igualtat i convivència, equips directius, departament d¿orientació, persones tutores, al professorat que pertany a la comissió de convivència i al col·lectiu complet del professorat de tots els nivells
educatius.
Condicions
Formació realitzada a través de la plataforma teams excepte l'última sessió que es realitzarà de manera presencial en el lloc que indique el CEFIRE. Per altra banda, el professorat podrà accedir a l'espai habilitat en aules on es pujaran les gravacions de cadascuna de les sessions.
Per poder certificar aquesta acció formativa el professorat haurà d'assistir al 85% de les sessions o realitzar una prova tipo test per tal de demostrar que ha visualitzat el material de la formació. Aquesta prova tindrà lloc en la sessió presencial de la formació en la qual haurà de participar.
Observacions
Les següents accions formatives ofereixen al professorat les eines necessàries per desenvolupar la Coordinació d¿Igualtat i Convivència (CIC): :
¿ ¿COEDUCA. Intercanvi d¿experiències en igualtat i convivència. CIC¿. Duració 8 hores
¿ ¿COEDUCA. Formació per a la coordinació de la igualtat en: EEI, CEIP, IES i CIPFP. CIC¿. Duració: 12 hores.
¿ ¿COEDUCA. Formació per a la coordinació de la convivència en: EEI, CEIP, IES i CIPFP. CIC¿. Duració: 12 hores.
¿ "COEDUCA. Mesures per al foment de la igualtat i convivència en: EEI, CEIP, IES i CIPFP. CIC".
Important: recomanen la realització de les
les quatre accions formatives al llarg de dos cursos acadèmics..
Recordem que totes aquelles persones que necessiten actualitzar-se, podran inscriure¿s en aquelles formacions que consideren.
Les presents accions formatives estan destinades al professorat no universitari amb destí en centres públics (i privats concertats, en el seu cas) de la Comunitat Valenciana.
Les activitats en què no es cobrisca, almenys, el 60% de les places oferides, podran ser anul·lades pel CEFIRE corresponent. Per a una informació més concreta sobre qualsevol acció formativa dirigir-se al coordinador corresponent.
INSCRIPCIÓ: A través d'esta pàgina web.
En cas de tindre preferència, d'acord amb les condicions específiques de cada activitat, cal indicar o justificar els criteris al·legats.
TERMINI D'INSCRIPCIÓ: Per a cada activitat, excepte per les que s’indique expressament, finalitza deu dies abans del començament de la mateixa.
ADMISSIÓ: Les peticions s'atendran en funció de les condicions específiques de participació de l'activitat corresponent i, en cas d'igualtat, per l'orde de registre d'entrada de les sol·licituds. Les llistes d'admesos es faran públiques en la pàgina web del Servici almenys 7 dies abans de l'inici de l'activitat.
CONFIRMACIÓ D'ASSISTÈNCIA: El professorat admés a una activitat ha de confirmar l'assistència a la mateixa. L'absència de confirmació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera. Els sol·licitants admesos que per qualsevol motiu, raonablement justificat, no puguen assistir a l'activitat, ho han de comunicar al CEFIRE abans del seu inici, perquè es puga seleccionar a altres de la llista d'espera. L'absència de comunicació i assistència facultarà al CEFIRE per a no adjudicar-los posteriors accions formatives que demanen.
CERTIFICACIÓ: Expedida pel CEFIRE concret. Condicions per a la seua obtenció: realització de les activitats proposades i assistència, almenys, al 85 % de les hores totals de l'activitat (Orde de 21 de desembre de 2010). L'assistència inferior al percentatge assenyalat exclou de l'expedició de qualsevol certificat.