Jornades 23GA63IN202 - Recursos Women's Legacy
3 de març de 2023
13 de març de 2023
10 hores
100 (76 inscripcions realitzades)
Semipresencial amb sessions presencials
26 de gener de 2023
26 de febrer de 2023
2 de març de 2023
03/03/2023 - 17:00 a 20:30
04/03/2023 - 10:00 a 13:30
13/03/2023 - 18:00 a 20:00
Ponents
Lucia Medea Garcia Lopez
Veronica Zaragoza Gomez
Mª Carmen Sanchez Monserrate
Ana Maria López Navajas
Rosa Mª Roig Celda

• Dissenyar una proposta curricular que garantisca l'accés igualitari dels xiquets i les xiquetes i que continga continguts coeducatius.
  • Conéixer, revisar i analitzar programes coeducativos.
  • Analitzar continguts curriculars des de la perspectiva de la igualtat de gènere i detectar possibles pràctiques discriminatòries.
  • Integrar la Coeducació en el currículum, proporcionant recursos, materials i estratègies metodològiques coeducatives.
  • Analitzar la pròpia pràctica docent.
  • Analitzar les competències de l'alumnat i la realitat de l'aula tenint en compte el sexe, per a planificar intervencions docents per a reforçar aquells aspectes en els què s'han detectat carències. Dissenyar accions positives.
  • Elaborar propostes didàctiques coeducatives.
  • OBJECTIUS ESPECÍFICS:
  • Donar a conéixer el projecte Women's Legacy
  • Conèixer el banc de recursos del projecte: biografies, catàleg d'obres
  • Detección del sexismo e invisibilidad de las mujeres en el currículum y en los materiales curriculares.
  • Revisión de ejemplos de buenas prácticas de programa coeducativos.
  • Integración de los contenidos de la Coeducación en el currículum: lenguaje no sexista; incluir las aportaciones de las mujeres en los diferentes ámbitos; nuevos temas relacionados con la vida familiar, el ámbito doméstico, el cuidado de los otros, y aspectos relacionados con los ámbitos considerados tradicionalmente como femeninos propiciando la incorporación a los mismos de los chicos.
  • Análisis de las competencias del alumnado y la realidad del aula teniendo en cuenta el sexo, y diseño de actuaciones positivas para reforzar aquellos aspectos en los qué se han detectado carencias.
  • Elaboración de propuestas didácticas coeducativas.
  • Diseño de una propuesta curricular igualitaria.
  • CONTINGUTS ESPECÍFICS:
  • Projecte Women's Legacy
  • Catàleg de recursos de Women's Legacy
    • Professorat en general
      • Se seleccionarà per ordre d'inscripció, havent confirmat l'assistència.
      Observacions
        • Aquestes jornades es desenvoluparan en 3 dies, combinant presencialitat i connexió telemàtica:
        • dia 3 de març de 17.00 a 20.30 en la Casa de la Marquesa de Gandia, presencial
        • dia 4 de març de 10.00 a 13.30 en la Casa de la Marquesa de Gandia, presencial
        • dia 13 de març de 18.00 a 20.00 de manera telemàtica per TEAMS