Curs a distància 23IN99IN054 - Diversitat familiar a l'aula d'infantil i primària
Ofertat per CEFIRE Específic d'Educació Inclusiva
Educació inclusiva
27 d'abril de 2023
22 de maig de 2023
25 hores
50 (84 inscripcions realitzades)
a distància amb sessions presencials a a distància
21 de desembre de 2022
4 d'abril de 2023
19 d'abril de 2023
27/04/2023 - 17:00 a 19:30
22/05/2023 - 17:00 a 19:30
Ponents
Marc Brell Lopez

• Sensibilitzar al professorat respecte a la inclusió educativa.
  • Reflexionar sobre les implicacions d'una escola inclusiva.
  • OBJECTIUS ESPECIFICS:
  • 1. Definir què és la diversitat.
  • 2. Oferir referents de diversitat familiar.
  • 3. Visibilitzar la diversitat present al món i a l'aula.
  • 4. Reforçar amb nous recursos el material del professorat.
  • 5. Empoderar els equips docents per a que aquest contingut s'incloga de manera real a l'aula.
  • Aspectes claus de l'escola inclusiva
  • CONTINGUTS ESPECIFICS:
  • 1. Diversiquè? El concepte de la diversitat com a reflex d'una societat rica, com aquesta ens ajuda com a comunitat i quins són els riscos de viure-la des de la negació o la «raresa». La diversitat com a poliedre o agregacions de diferents diversitats.
  • 2. Perquè cal treballar la diversitat familiar a l'aula. Quines normes ens obliguen i al mateix temps ens protegeixen a presentar la diversitat familiar a l'aula.
  • 3. Construcció familiar. L'evolució del concepte «família única» a la diversitat familiar, breu història. Conceptes clàssics. La realitat actual. La perspectiva LGTBIQ+
  • 4. Models familiars o les capes de la diversitat familiar.
  • 5. Eines i recursos:
  • 5.1 Contes, pel·lícules, històries, etc.
  • 5.2 Webs i blogs.
    • Professorat d'educació infantil I primària. Admissió per ordre d'inscripció
    Observacions
      • La confirmació del curs implica la seua realització i participació. El fet de no complir aquesta condició pot implicar la no admissió en pròximes accions formatives.
      • Nota: El curs es realitzarà en línia i inclou dues sessions síncrones (manera d'assistència presencial en línia) els dies: 27/04/23 i 22/05/23 en horari de 17.00 a 19.30