Servei de Formació del Professorat
Curs a distància 23IN99IN052 - Alfabetització i Comunicació Augmentativa i Alternativa (CAA)
Ofertat per CEFIRE Específic d'Educació Inclusiva
Dades generals
Educació inclusiva
6 de març de 2023
30 d'abril de 2023
20 hores
35 (més de 70 inscripcions realitzades)
a distància
Terminis D'inscripció
14 de desembre de 2022
22 de febrer de 2023
2 de març de 2023
Ponents
Ruth Candela Ramírez
Begoña Llorenes Macian

• Dotar al professorat d'eines pràctiques per a la inclusió.
  • Comprendre el procés d'alfabetització i les seues bases neurològiques.
  • Identificar les barreres d'accés a l'aprenentatge de la lectoescriptura de l'alumnat amb necessitats complexes de comunicació (NCC).
  • Conéixer les eines d'avaluació de l'alfabetització de l'alumnat usuari de CAA.
  • Disposar d'estratègies d'ensenyament en lectoescriptura, amb el suport dels Sistemes Augmentatius i Alternatius de Comunicació (SAAC).
  • Disposar de criteris per a identificar oportunitats d'ensenyament de l'alfabetització de l'alumnat amb NEE en el context d'escolar i familiar.
  • Conéixer recursos i eines disponibles, per a donar suport al procés d'ensenyament.
Continguts
  • Eines pràctiques per a la inclusió.
  • Neurociència i Alfabetització
  • Avaluació de l'alfabetització en usuaris de CAA
  • Lectura emergent
  • Escriptura emergent
  • Consciència fonològica i principi alfabètic
Dirigit A
    • El personal docent no universitari i el personal tècnic educatiu que preste serveis en centres educatius no universitaris de titularitat de la Conselleria d'*Educació, Cultura i Esport.
    Condicions
      • L'admissió serà per ordre d'inscripció, havent confirmat la participació i sempre tenint en compte els perfils professionals als quals va dirigida aquesta acció formativa.
      Observacions
        • Per a poder realitzar l'activitat, el llistat definitiu de persones confirmades haurà de superar el 85% de places oferides.
        • Aquest curs es desarrollarà en línia mitjançant la plataforma Aules
        Termes Consultar inscripcions