Sensibilitzar al professorat respecte a la inclusió educativa.
Reflexionar sobre les implicacions d'una escola inclusiva.
Vivenciar la dansa contemporània com una eina que potencia la inclusió i el respecte de les diversitats, permetent que les/els participants del taller prenguen consciència de les possibilitats que ens brinda el cos a l'hora d'expressar i comunicar d'una manera única i personal.
Valorar, conéixer i fer ús de la dansa com una manifestació artística contemporània que genera preguntes, que fomenta la reflexió i el pensament crític front a les desigualtats.
Promoure en tot moment activitats que fomenten la participació de tot el grup, eludint aspectes relacionats amb el rendiment i la competició. Impulsant la resolució de problemes mitjançant el treball en equip, respectant la diversitat i els diferents ritmes d'aprenentatge. Creant un marc d´acció que facilite situacions per promoure la igualtat.
Despertar i valorar la dimensió creativa, valorant les produccions pròpies i d'altres, assumint-les com un reflex d'una pròpia identitat.
Impulsar activitats i propostes que fomenten la supressió dels encasellaments, els llocs comuns i les fronteres que s'estableixen des dels mitjans de comunicació i la cultura de l'entreteniment.
Establir vincles entre art i educació, afavorint l'intercanvi de coneixements i experiències entre professionals del món de l'educació i de l'art, treballant junts per a produir canvis en la societat.
Facilitar als professionals participants, una metodologia i unes activitats relacionades amb els objectius anteriors que podran aplicar en un futur en el seu centre.
Continguts
Aspectes claus de l'escola inclusiva
La dansa contemporània com a eina que potencia la inclusió i el respecte de les diversitats creant consciència de les possibilitats que ens brinda el cos.
La dansa com una manifestació artística contemporània generadora de preguntes, que fomenta la reflexió i el pensament crític front a les desigualtats.
Activitats que fomenten la participació de tot el grup, eludint aspectes relacionats amb el rendiment i la competició. El treball en equip, respectant la diversitat i els diferents ritmes d'aprenentatge dels i les participants. Marc d´acció que facilite situacions per promoure la igualtat.
La dimensió creativa, les produccions pròpies i les d'altres com a identitat.
Activitats i propostes que fomenten la supressió dels encasellaments, els llocs comuns i les fronteres que s'estableixen des dels mitjans de comunicació i la cultura de l'entreteniment.
Vincles entre art i educació, l'intercanvi de coneixements i experiències entre professionals del món de l'educació i de l'art, treball conjunt per a produir canvis en la societat.
Metodologia i activitats relacionades amb els continguts anteriors aplicables als centres educatius
Dirigit A
Professorat de l'especialitat d'Educació Física
Condicions
1. Personal docent, funcionari de carrera o interí d'Educació Fïsica amb destí en centres públics no universitaris de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.
2.Personal docent d'Educació Fïsica de centres privats no universitaris sostinguts amb fons públics de la Generalitat Valenciana.
3. Personal docent d'Educació Fïsica en borsa de treball sense destí. Aquest no podrà suposar més del 50% de participació de l'activitat.
La confirmació del curs implica la seua realització i participació. El fet de no complir aquesta condició pot implicar la no admissió en pròximes accions formatives.
Observacions
Les sessions seran presencials, cal dur roba còmoda que permeta el moviment
Amb la col·laboració de Espai LaGranja - Institut Valencià de Cultura
Formació finançada per la Unió Europea - NextGenerationEU
Les presents accions formatives estan destinades al professorat no universitari amb destí en centres públics (i privats concertats, en el seu cas) de la Comunitat Valenciana.
Les activitats en què no es cobrisca, almenys, el 60% de les places oferides, podran ser anul·lades pel CEFIRE corresponent. Per a una informació més concreta sobre qualsevol acció formativa dirigir-se al coordinador corresponent.
INSCRIPCIÓ: A través d'esta pàgina web.
En cas de tindre preferència, d'acord amb les condicions específiques de cada activitat, cal indicar o justificar els criteris al·legats.
TERMINI D'INSCRIPCIÓ: Per a cada activitat, excepte per les que s’indique expressament, finalitza deu dies abans del començament de la mateixa.
ADMISSIÓ: Les peticions s'atendran en funció de les condicions específiques de participació de l'activitat corresponent i, en cas d'igualtat, per l'orde de registre d'entrada de les sol·licituds. Les llistes d'admesos es faran públiques en la pàgina web del Servici almenys 7 dies abans de l'inici de l'activitat.
CONFIRMACIÓ D'ASSISTÈNCIA: El professorat admés a una activitat ha de confirmar l'assistència a la mateixa. L'absència de confirmació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera. Els sol·licitants admesos que per qualsevol motiu, raonablement justificat, no puguen assistir a l'activitat, ho han de comunicar al CEFIRE abans del seu inici, perquè es puga seleccionar a altres de la llista d'espera. L'absència de comunicació i assistència facultarà al CEFIRE per a no adjudicar-los posteriors accions formatives que demanen.
CERTIFICACIÓ: Expedida pel CEFIRE concret. Condicions per a la seua obtenció: realització de les activitats proposades i assistència, almenys, al 85 % de les hores totals de l'activitat (Orde de 21 de desembre de 2010). L'assistència inferior al percentatge assenyalat exclou de l'expedició de qualsevol certificat.