Curs 23IN99IN048 - Dansa contemporània: incloent la dansa, incloent amb la dansa
Ofertat per CEFIRE Específic d'Educació Inclusiva
Educació inclusiva
16 de gener de 2023
11 de març de 2023
20 hores
30 (38 inscripcions realitzades)
Espai La Granja
Burjassot (València)
28 de novembre de 2022
9 de gener de 2023
12 de gener de 2023
16/01/2023 - 17:30 a 20:30
04/02/2023 - 09:30 a 13:30
11/02/2023 - 09:30 a 13:30
25/02/2023 - 09:30 a 13:30
11/03/2023 - 09:30 a 13:30
Ponents
Vicente Gisbert Soler

• Sensibilitzar al professorat respecte a la inclusió educativa.
  • Reflexionar sobre les implicacions d'una escola inclusiva.
  • Vivenciar la dansa contemporània com una eina que potencia la inclusió i el respecte de les diversitats, permetent que les/els participants del taller prenguen consciència de les possibilitats que ens brinda el cos a l'hora d'expressar i comunicar d'una manera única i personal.
  • Valorar, conéixer i fer ús de la dansa com una manifestació artística contemporània que genera preguntes, que fomenta la reflexió i el pensament crític front a les desigualtats.
  • Promoure en tot moment activitats que fomenten la participació de tot el grup, eludint aspectes relacionats amb el rendiment i la competició. Impulsant la resolució de problemes mitjançant el treball en equip, respectant la diversitat i els diferents ritmes d'aprenentatge. Creant un marc d´acció que facilite situacions per promoure la igualtat.
  • Despertar i valorar la dimensió creativa, valorant les produccions pròpies i d'altres, assumint-les com un reflex d'una pròpia identitat.
  • Impulsar activitats i propostes que fomenten la supressió dels encasellaments, els llocs comuns i les fronteres que s'estableixen des dels mitjans de comunicació i la cultura de l'entreteniment.
  • Establir vincles entre art i educació, afavorint l'intercanvi de coneixements i experiències entre professionals del món de l'educació i de l'art, treballant junts per a produir canvis en la societat.
  • Facilitar als professionals participants, una metodologia i unes activitats relacionades amb els objectius anteriors que podran aplicar en un futur en el seu centre.
  • Aspectes claus de l'escola inclusiva
  • La dansa contemporània com a eina que potencia la inclusió i el respecte de les diversitats creant consciència de les possibilitats que ens brinda el cos.
  • La dansa com una manifestació artística contemporània generadora de preguntes, que fomenta la reflexió i el pensament crític front a les desigualtats.
  • Activitats que fomenten la participació de tot el grup, eludint aspectes relacionats amb el rendiment i la competició. El treball en equip, respectant la diversitat i els diferents ritmes d'aprenentatge dels i les participants. Marc d´acció que facilite situacions per promoure la igualtat.
  • La dimensió creativa, les produccions pròpies i les d'altres com a identitat.
  • Activitats i propostes que fomenten la supressió dels encasellaments, els llocs comuns i les fronteres que s'estableixen des dels mitjans de comunicació i la cultura de l'entreteniment.
  • Vincles entre art i educació, l'intercanvi de coneixements i experiències entre professionals del món de l'educació i de l'art, treball conjunt per a produir canvis en la societat.
  • Metodologia i activitats relacionades amb els continguts anteriors aplicables als centres educatius
    • Professorat de l'especialitat d'Educació Física
      • 1. Personal docent, funcionari de carrera o interí d'Educació Fïsica amb destí en centres públics no universitaris de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.
      • 2.Personal docent d'Educació Fïsica de centres privats no universitaris sostinguts amb fons públics de la Generalitat Valenciana.
      • 3. Personal docent d'Educació Fïsica en borsa de treball sense destí. Aquest no podrà suposar més del 50% de participació de l'activitat.
      • La confirmació del curs implica la seua realització i participació. El fet de no complir aquesta condició pot implicar la no admissió en pròximes accions formatives.
        • Les sessions seran presencials, cal dur roba còmoda que permeta el moviment
        • Amb la col·laboració de Espai LaGranja - Institut Valencià de Cultura
        • Formació finançada per la Unió Europea - NextGenerationEU