Formació semipresencial 23CA77IN015 - Una mirada matemàtica al nostre entorn: creació de rutes matemàtiques
Ofertat per CEFIRE de Castelló
General àmbit científic
24 de gener de 2023
28 de febrer de 2023
30 hores
25 (29 inscripcions realitzades)
IES "de Betxí"
Betxí (Castelló)
4 de novembre de 2022
12 de gener de 2023
19 de gener de 2023
24/01/2023 - 17:30 a 19:30
31/01/2023 - 17:30 a 19:30
28/02/2023 - 17:30 a 19:30
Ponents
Oscar Forner Gumbau

• Difondre els principis metodològics que sustenten la millora de les competències matemàtiques.
  • Proporcionar estratègies i recursos per treballar les competències matemàtiques.
  • Sensibilitzar i motivar el professorat dins del seu equip de treball.
  • Sensibilitzar i motivar el professorat dins del seu equip de treball.
  • Veure les matemàtiques que hi ha al nostre entorn.
  • Crear activitats interdisciplinàries en el marc de la concreció d'una ruta matemàtica per l'entorn.
  • Conéixer rutes matemàtiques de diverses ciutats i centres educatius de diferents nivells.
  • Conéixer el material necessari per a realitzar una ruta matemàtica.
  • Adaptar activitats del currículum per a incorporar activitats pràctiques d'una ruta matemàtica dissenyada.
  • Motivar als alumnes acostant-nos a les Matemàtiques des de la matemàtica de l'entorn.
  • Crear materials per a observar l'entorn, les coses que ens envolten, des d'un punt de vista matemàtic.
  • Fomentar el treball en equip dels alumnes.
  • Elaborar rutes matemàtiques d'una ciutat, d'un centre escolar, d'un barri,... per part dels assistents.
  • Conéixer l'ús d'imatges en la classe de Matemàtiques. - Desenvolupar les competències matemàtiques bàsiques.
  • Aplicació dels coneixements matemàtics a una varietat de situacions, provinents d'altres camps de coneixement i de la vida quotidiana.
  • Utilització dels elements i raonaments matemàtics per interpretar i produir informació, per resoldre problemes provinents de situacions quotidianes i per prendre decisions.
  • Expressar-se i comunicar-se en el llenguatge matemàtic, utilitzant les eines de suport adequades.
  • Integració del coneixement matemàtic amb altres tipus de coneixement.
  • Integració del coneixement matemàtic amb altres tipus de coneixement.
  • Rutes matemàtiques conegudes. -
  • Metodologia per a la creació d'una ruta matemàtica.
  • Tècniques i recursos per a elaborar una ruta matemàtica.
  • Idees per a la realització del treball.
  • Aproximació a les matemàtiques des d'un punt de vista pràctic.
  • Ús d'imatges en classe.
  • Treball matemàtic pràctic i desenvolupament de competències bàsiques.
    • Mestres d¿Infantil i Primària. Professors de Secundària de Matemàtiques o d'àmbit científic. .
    Observacions
      • Metodologia: - El curs és semipresencial, amb una part pràctica amb activitats per a la realització d'una ruta matemàtica. - Metodologia per a la creació d'una ruta matemàtica.
      • Anàlisi de tècniques i recursos per a elaborar una ruta matemàtica. - Ús i presa d'imatges, i anàlisis del possible treball a partir d'elles en classe.
      • Temporalització:
      • La part presencial seran 3 sessions de 2 hores
      • 1a sessió: (Necessari portar càmera de fotos digital o telèfon o tauleta ...) - Què és una ruta matemàtica? - Veure diferents rutes matemàtiques. - Descripció i realització de fotografies matemàtiques.
      • 2a sessió: (Necessari portar càmera de fotos digital o telèfon o tauleta ...) - Realitzar una ruta matemàtica a Betxí.
      • 3a sessió:
      • Exposició i anàlisi de les diverses rutes matemàtiques realitzades. Avaluació: - Serà necessària l'assistència almenys el % de les sessions. - Presentar la ruta matemàtica creada i que siga avaluada de forma positiva en el termini estipulat.