Impulsar entre els docents l'actualització en les diferents disciplines.
Estimular la reflexió al voltant del procés d'ensenyament-aprenentatge i potenciar el canvi cap a les bones pràctiques.
Presentar i conèixer els objectius, principis, fins i característiques del sistema educatiu, sobre els quals s'assenta el currículum derivat de la LOMLOE, així com la nova estructura curricular.
Identificar i comprendre els elements curriculars, la coherència i les relacions que s'estableixen entre ells, des d'un enfocament competencial i la seua implicació en la pràctica educativa.
Dissenyar una estructura de programació didàctica per a una àrea, matèria o àmbit determinat, tenint en compte els diferents elements curriculars.
Identificar l'enfocament competencial del currículum a través de l'anàlisi de les competències clau i la seua relació amb el perfil d'eixida de l'alumnat.
Conèixer l'estructura, característiques i elements fonamentals d'una situació d'aprenentatge competencial.
Conèixer una eina que facilite l'elaboració de situacions d'aprenentatge competencial vinculades amb una àrea, matèria o àmbit curricular.
Comprendre i aplicar el concepte d'avaluació, així com els seus diferents tipus, al llarg del procés d'ensenyament-aprenentatge.
Reconéixer i aplicar diferents tècniques de recollida i anàlisi de dades, així com diferents instruments d'avaluació.
Integrar l'avaluació com a part del disseny de situacions d'aprenentatge contextualitzades.
Continguts
Metodologies innovadores en el procés d'ensenyament-aprenentatge.
Bones pràctiques en educació.
Oferir recursos i propostes d'intervenció.
LOMLOE
Elements curriculars
Programació didàctica
Competències clau
Perfil d'eixida de l'alumnat
Situació d'aprenentatge competencial
Avaluació competencial
Instruments d'avaluació
Dirigit A
Professorat en general.
Condicions
La selecció de participants es realitzarà atenent l'ordre d'inscripció i havent confirmat la participació.
Observacions
Segons l'Ordre 65/2012, de 26 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, que estableix el model de formació permanent del professorat i el disseny, reconeixement i registre de les activitats formatives, la baixa no justificada en alguna activitat es podrà penalitzar amb la no admissió en posteriors accions formatives durant els 12 mesos següents a l'efectivitat de la baixa.
Les presents accions formatives estan destinades al professorat no universitari amb destí en centres públics (i privats concertats, en el seu cas) de la Comunitat Valenciana.
Les activitats en què no es cobrisca, almenys, el 60% de les places oferides, podran ser anul·lades pel CEFIRE corresponent. Per a una informació més concreta sobre qualsevol acció formativa dirigir-se al coordinador corresponent.
INSCRIPCIÓ: A través d'esta pàgina web.
En cas de tindre preferència, d'acord amb les condicions específiques de cada activitat, cal indicar o justificar els criteris al·legats.
TERMINI D'INSCRIPCIÓ: Per a cada activitat, excepte per les que s’indique expressament, finalitza deu dies abans del començament de la mateixa.
ADMISSIÓ: Les peticions s'atendran en funció de les condicions específiques de participació de l'activitat corresponent i, en cas d'igualtat, per l'orde de registre d'entrada de les sol·licituds. Les llistes d'admesos es faran públiques en la pàgina web del Servici almenys 7 dies abans de l'inici de l'activitat.
CONFIRMACIÓ D'ASSISTÈNCIA: El professorat admés a una activitat ha de confirmar l'assistència a la mateixa. L'absència de confirmació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera. Els sol·licitants admesos que per qualsevol motiu, raonablement justificat, no puguen assistir a l'activitat, ho han de comunicar al CEFIRE abans del seu inici, perquè es puga seleccionar a altres de la llista d'espera. L'absència de comunicació i assistència facultarà al CEFIRE per a no adjudicar-los posteriors accions formatives que demanen.
CERTIFICACIÓ: Expedida pel CEFIRE concret. Condicions per a la seua obtenció: realització de les activitats proposades i assistència, almenys, al 85 % de les hores totals de l'activitat (Orde de 21 de desembre de 2010). L'assistència inferior al percentatge assenyalat exclou de l'expedició de qualsevol certificat.