Servei de Formació del Professorat
Curs 23HS88IN064 - DUA i disseny de situacions d'aprenentatge de l'àmbit sociolingüístic
Ofertat per CEFIRE Específic d'Àmbit Humanístic Social
Dades generals
Humanístic
18 de setembre de 2023
3 de novembre de 2023
30 hores
40 (més de 80 inscripcions realitzades)
a distància
Terminis D'inscripció
1 de maig de 2023
7 de setembre de 2023
13 de setembre de 2023
Ponents
David Ranz Alagarda

Objectius
  • Actualitzar la formació del professorat en els enfocaments metodològics més innovadors, proporcionant nous recursos per a la seua aplicació en l'aula.
  • Analitzar els plantejaments didàctics que s'utilitzen en l'aula i la seua contribució al desenrotllament de les competències clau.
  • OBJECTIUS ESPECÍFICS DEL CURS
  • 1. Conèixer les claus de la creació de situacions d' aprenentatge en ESO i Batxillerat a través de continguts i procediments de l' àmbit humanístic-social
  • 2. Seqüenciar i programar a través del Disseny Universal de l'Aprenentatge (DUA)
  • 3. Desenvolupar cadascuna de les xarxes de reconeixement, expressió i emocionals que signifiquen l' accés i l' expressió a cadascuna de les diferents competències i sabers bàsics en ESO i Batxillerat.
  • 4. Integrar l' aprenentatge dels sabers bàsics en la pràctica docent de l' àmbit humanístic-social
  • 5. Canviar l' enfocament metodològic per intervenir en el desenvolupament de les competències clau, específiques i sabers bàsics en ESO i Batxillerat, a través de continguts i procediments de l' àmbit humanístic-social
Continguts
    • CONTINGUTS ESPECÍFICS DEL CURS
    • Mòdul I. Què són les situacions d' aprenentatge i com milloren el procés d' ensenyament-aprenentatge a través dels continguts i procediments de l' àmbit humanístic-social en ESO i Batxillerat.
    • Mòdul II. Neuroeducació i DUA
    • Mòdul III. Condicions relatives a l'Aprenentatge de les competències clau, competències específiques i sabers bàsics. Què és el DUA i com es relaciona amb les situacions d'aprenentatge, el Learning Journey i l'avaluació competencial en l'àmbit humanístic-social en ESO i Batxillerat.
    • Mòdul IV. Integració de les competències clau, competències específiques i sabers bàsics en les programacions d' aula en l' àmbit humanístic-social en ESO i Batxillerat, i metodologies en el desenvolupament de les competències clau, competències específiques i sabers bàsics.
    Dirigit A
      • CRITERIS PRIORITARIS D'ADMISSIÓ DELS PARTICIPANTS
      • 1r -Professorat de Secundària de l'especialitat de geografia i història.
      • 2n -Professorat de Secundària de l'àmbit humanístic i social.
      • 3r- MestresPrimària de Coneixement del Medi.
      • 4t- Resta de professorat
      Condicions
        • Ser docent interessat/da al àrea de Coneixement del Medi en Primària, a l'àmbit sociolingüístic d'ESO, o en matèries del àmbit sociolingüístic de Batxillerat, amb destinació en centres públics o en centres privats-concertats de la Comunitat Valenciana, o pertànyer a la borsa de treball de la Conselleria d'Educació de la Comunitat Valenciana.
        • Per a la selecció dels participants, es tindrà en compte l'ordre d'inscripció.
        Termes Consultar inscripcions