Curs 22AL76IN041 - XXXV Curs de Sociolingüística de la Nucia. La creació de continguts a internet en català
Ofertat per CEFIRE d'Alacant
General àmbit lingüístic
11 de novembre de 2022
19 de novembre de 2022
20 hores
100 (92 inscripcions realitzades)
Seu Universitària
Claudia Rius Llorens
Maria Isabel Rodriguez Rivero
Xavier Lago Rico

• Conéixer enfocaments metodològics per a l'ensenyança plurilingüe de llengua i literatura de forma coordinada.
  • Facilitar estratègies, tècniques i recursos per a l'ensenyança de llengua i literatura.
  • Contribuir al desenvolupament de les competències bàsiques de l'alumnat des de l'àmbit lingüístic.
  • Integrar les TIC com a recurs per al desenvolupament de la competència comunicativa de l'alumnat.
  • Objectius específics

• Identificar els formats i les plataformes de contingut audiovisual disponibles a la xarxa.
  • Definir la funció que desenvolupen les xarxes socials en la normalització del valencià.
  • Conéixer la comunitat de creadors de contingut a Internet en català al País Valencià i en el conjunt del domini lingüístic i descobrir experiències d'èxit.
  • Conéixer quines són les propostes, públiques i privades, que hi ha per a promoure la normalització de la llengua en les xarxes socials.
  • Compartir experiències pràctiques d'ensenyament amb materials audiovisuals, amb especial atenció a les comarques del sud valencià.
  • Aplicacions didàctiques i metodològiques per a l'ensenyança plurilingüe de llengua i literatura de forma coordinada.
  • Experiències, estratègies i recursos didàctics per al treball d'aula.
  • Llengua, literatura i valors.
  • Competència comunicativa.
  • Recursos TIC.
  • Continguts específics

• Els formats i les plataformes de contingut audiovisual a la xarxa
  • El contingut audiovisual a internet com a factor de normalització del valencià
  • La comunitat de creadors de contingut a Internet en català
  • La iniciativa pública i privada per a la normalització de la llengua en la creació de continguts a la xarxa
  • L'aprofitament didàctic del contingut audiovisual en valencià a l'aula: casos pràctics
  • programa CSLN 2022

• Professorat en actiu de centres públics i concertats de totes les etapes del sistema educatiu valencià no universitari.
      • Criteris de selecció:
      • Professorat de centres públics i privats concertats de totes les matèries i de totes les etapes educatives i per ordre d'inscripció.
      • Resta de professorat valencià no universitari en actiu.
      Observacions
        • Activitat organitzada en col·laboració amb la SEU de la Nucia de la Universitat d'Alacant, Ajuntament de la Nucia, ISIC-IVITRA i el departament de Filologia Catalana de la Universitat d'Alacant.
        • Formació dual: presencial i en línia. La certificació s'obtindrà amb l'assistència, com a mínim, al 85% de les hores programades en la formació, comprovada mitjançant l'assistència física a les sessions o les connexions síncrones a la plataforma de videoconferències corresponent.