Curs a distància 23HS88EP029 - Recursos audiovisuals amb Croma i OBS per a l'aula de Coneixement del Medi en primària
Ofertat per CEFIRE Específic d'Àmbit Humanístic Social
Humanístic
23 de gener de 2023
5 de març de 2023
30 hores
30 (més de 60 inscripcions realitzades)
a distància
25 d'octubre de 2022
11 de gener de 2023
18 de gener de 2023
Ponents
Daniel Turienzo Nieto

• Conéixer les aportacions que la investigació realitza en les disciplines referents a l'Àmbit Humanístic.
  • Promoure la integració de noves temàtiques o perspectives innovadores que aporta la investigació científica i que potencien canvis metodològics i d'enfocament de la matèria.
  • Conéixer i utilitzar eines TIC per a l'obtenció, tractament i comunicació eficaç de la informació.
  • Integrar les TIC en el procés d'ensenyament-aprenentatge.
  • Objectius específics:
  • Proporcionar al professorat de primària coneixements que li permeten la utilització del croma per a la producció d'audiovisuals escolars relacionats amb les ciències socials.
  • Realitzar l'enregistrament, amb l'aplicació OBS, de diversos tipus d'audiovisuals en els quals s'utilitzaran escenografies virtuals.
  • Gravar videotutorials i presentacions.
  • Dissenyar activitats d'aprenentatge atractives que brinden innovació mitjançant l'ús de recursos audiovisuals per a donar suport a l'adquisició d'habilitats del segle XXI per part de l'alumnat.
    • La competència «Creació de continguts digitals» dins del Marc Comú de Competència Digital Docent aplicada a les ciències socials en primària.
    • El verd croma.
    • Ús educatiu del verd croma
    • Tipus de produccions escolars utilitzant el verd croma.
    • Fases del procés. Ubicació. Eines.
    • Enregistrament d'audiovisuals amb efectes especials.
    • Enregistrament de videotutorials i presentacions.
    • Postproducció dels audiovisuals amb editor de vídeo.
    • Distribució de les produccions escolars.
    • Emissió en directe d'audiovisuals.
      • Professorat de primària
      • Resta de professorat
        • Criteris prioritaris d'admissió:
        • 1r Professorat de primària que imparteix l'àrea de Coneixement del Medi
        • 2n Professorat de primària d'altres especialitats
        • 3r Professorat de l'àmbit Humanístic i Social
        • 4a Resta del professorat
        • Segons l'Ordre 65/2012 tindran preferència de participació, en igualtat de condicions, aquelles persones inscrites que no estiguen cursant cap altra activitat.
          • Curs a distància mitjançant la plataforma moodle.
          • Criteri d'avaluació: superació de manera satisfactòria de totes les tasques proposades en la plataforma moodle
          • No es podrà participar en activitats formatives addicionals solapades en el temps si el còmput d'hores supera les 15 setmanals o es produïx coincidència de sessions.
          • És important destacar que tots aquells participants que no accedisquen al curs en els tres dies següents a l'inici del mateix i no hagen comunicat a l'assessor del curs el motiu pel qual no han accedit, seran exclosos i deixaran la seua plaça al següent de la llista d'espera.