Curs 23AI76IN009 - El racó de l'escriptura: usos en l'ensenyament
3 d'octubre de 2023
24 d'octubre de 2023
20 hores
20 (més de 40 inscripcions realitzades)
distància amb sessions presencials virtuals síncrones
6 de setembre de 2023
20 de setembre de 2023
28 de setembre de 2023
03/10/2023 - 17:30 a 19:30
10/10/2023 - 17:30 a 19:30
17/10/2023 - 17:30 a 19:30
24/10/2023 - 17:30 a 19:30
Ponents
Carles Cortes Orts

• Conéixer enfocaments metodològics per a l'ensenyança plurilingüe de llengua i literatura de forma coordinada.
  • Facilitar estratègies, tècniques i recursos per a l'ensenyança de llengua i literatura.
  • Contribuir al desenvolupament de les competències bàsiques de l'alumnat des de l'àmbit lingüístic.
  • Integrar les TIC com a recurs per al desenvolupament de la competència comunicativa de l'alumnat.
  • La formació està configurada per desenvolupar un taller per a aprendre tècniques de redacció de relats de qualsevol temàtica, des de les ciències experimentals a la literatura de ficció, de les matemàtiques a la història... sense límits de temàtica ni de gènere!
  • Un taller per a principiants o per a perfeccionar els coneixements previs en la matèria
  • Un taller per a conéixer els principals referents de la creació contemporània
  • Un taller per a millorar la redacció
  • Un taller per a potenciar el plaer de la lectura i de l'escriptura
  • Un taller per a compartir les experiències en la redacció literària
  • Objectiu final:
  • 1. Elaborar una antologia de relats hiperbreus
  • 2. Elaborar una antologia de contes
  • Aplicacions didàctiques i metodològiques per a l'ensenyança plurilingüe de llengua i literatura de forma coordinada.
  • Experiències, estratègies i recursos didàctics per al treball d'aula.
  • Llengua, literatura i valors.
  • Competència comunicativa.
  • Recursos TIC.
  • Continguts:
  • Els gèneres narratius: de la prosa de ficció a l'autobiogràfica, del relat hiperbreu a la novel·la
  • La creativitat aplicada a la redacció de relats
  • La concreció de la història: argument, temes, personatges, espai i temps
  • La construcció del discurs: l'ordre, la velocitat, la freqüència i els estils de redacció
  • La perspectiva narrativa: el narrador
  • L'aplicació de l'escriptura creativa en l'ensenyament: la dinamització en l'aprenenetatge de les competències orals i escrites
    • El personal docent no universitari i el personal tècnic educatiu que preste els seus serveis en centres educatius no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.
    • El personal docent i personal tècnic educatiu amb destinació en centres no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, des dels quals es presten serveis tècnics de suport educatiu als centres educatius referits.
      • Sessions síncrones en línia amb horari de 17.30-19.30h
      • Formació autònoma en la plataforma AULES: 12 hores