Curs 23HS88IN025 - Educació per al desenvolupament
11 de gener de 2023
15 de març de 2023
40 hores
50 (més de 100 inscripcions realitzades)
semipresencial
3 d'octubre de 2022
15 de desembre de 2022
18 de desembre de 2022
Ponents
Alejandro Pozo Marin
Maria Moscardo Bolinches
Concepcion Pagan Blasco
Iolanda Torro Ferrero
Juan Bravo Escuriet
Juan Vicente Bou Martinez
Regina Bañuls Royo
Alicia Carpio Obre
Carles Xavier Lopez Benedi
Ruben Torregrosa Sarrion
Vicente Sanz Coba
Antonio Gisbert Solbes
Maria Leal Sempere

• Actualitzar la formació del professorat en els enfocaments metodològics més innovadors, proporcionant nous recursos per a la seua aplicació en l'aula.
  • Analitzar els plantejaments didàctics que s'utilitzen en l'aula i la seua contribució al desenrotllament de les competències clau.
  • OBJECTIUS ESPECÍFICS DEL CURS
  • Facilitar una eina a les persones docents interessades en l'educació en els valors de la cooperació i la solidaritat amb un major coneixement i compromís.
  • Contribuir a l'enfortiment de la societat en la consciència de la problemàtica que comporta la interdependència Nord-Sud des d'una perspectiva ecològica de sostenibilitat global.
  • Potenciar actituds de comprensió i solidaritat humana, social i econòmica, prevenint comportaments exclusius, racistes i xenòfobs.
  • Acostar vitalment el coneixement d'altres pobles i cultures de ciutadans i ciutadanes com nosaltres, components d'un mateix i únic món, obrint així horitzons que superen fronteres.
  • Impulsar la consciència de "ciutadania" i, per tant, la responsabilitat ètica
  • que tots i totes hem de participar en activitats, moviments i organitzacions de voluntariat i solidaritat.
    • CONTINGUTS ESPECÍFICS DEL CURS
    • Mòdul I. Presentació del projecte de formació en el seu context: Què és Escoles Solidàries i el CEFIRE HiS.
    • El Programa d'Intercanvis d'Experiències Educatives (PIEE).
    • Mòdul II. Introducció a la cooperació per al desenvolupament. La cooperació per al desenvolupament: evolució històrica i perspectives de futur. Relacions econòmiques internacionals. Fonaments econòmics de la solidaritat
    • Mòdul III. Immigració i pobresa. Immigració. Causes i conseqüències. Situació actual. La lluita contra la pobresa. ODS, drets humans i drets de la Infància.
    • Mòdul IV. Medi ambient, gènere i salut en la cooperació. Ecologia, medi ambient i cooperació. Gènere i desenvolupament. Salut, element clau en la lluita contra la pobresa.
    • Mòdul V.Ètica en cooperació al desenvolupament. Ètica de la cooperació. Ètica de la persona cooperant.
    • Mòdul VI. Contacte amb Centreamèrica. Educació inclusiva en Ixcan. Programes d'escoles solidàries en línia amb la TRL.Programes d'escoles solidàries en línia amb la TRL.
    • Mòdul VII. La imatge i els estereotips. Codi ètic de les imatges, estereotips, tractament de les notícies. Immigració: educar front als estereotips.
    • Mòdul VIII. Contextualització del programa en l'àmbit de la solidaritat i l'educació. La conscienciació com a element bàsic per a treballar des del Nord. La importància de l'Escola.Models educatius que eduquen en la cooperació, inclusió i solidaritat.
      • CRITERIS PRIORITARIS D'ADMISSIÓ DELS PARTICIPANTS
      • L'ordre d'inscripció serà el criteri prioritari per a poder realitzar el curs.
        • Ser docent no universitari amb destí en centres públics o en centres privats-concertats de la Comunitat Valenciana, o pertànyer a la borsa de treball de la Conselleria d'Educació de la Comunitat Valenciana.
        • Per a la selecció dels participants es tindrà en compte l'ordre d'inscripció.
        Observacions
          • OBSERVACIONS
          • Aquest curs s'imparteix en col·laboració amb l'organització Escoles Solidàries dins del marc d'una de les seues activitats, la qual consta de tres fases. El present curs constitueix la primera d'aquestes fases, la fase teòrica. La segona i tercera fase són fases voluntàries que excedeixen l'àmbit del curs i la competència del CEFIRE. El professorat que desitge participar en la segona i tercera fase es realitzen amb Escoles Solidaries, al marge del CEFIRE, encara que per a realitzar-les fa falta haver-hi fet el curs (fase primera o teòrica).
          • Important: Escoles Solidàries pot proposar activitats de realització voluntària a l'alumnat del curs, al marge del CEFIRE i, per tant, no incloses en l'acció formativa ni necessàries per a la certificació d'aquesta.
          • A causa de la complexitat d'aquest curs, la planificació definitiva de les sessions en línia síncrones i les sessions presencials s'està tancant en aquests moment. Tan prompte com es dispose d'aquestes, es posaran a la seua disposició.