Alejandro Pozo Marin Maria Moscardo Bolinches Concepcion Pagan Blasco Iolanda Torro Ferrero Juan Bravo Escuriet Juan Vicente Bou Martinez Regina Bañuls Royo Alicia Carpio Obre Carles Xavier Lopez Benedi Ruben Torregrosa Sarrion Vicente Sanz Coba Antonio Gisbert Solbes Maria Leal Sempere
Objectius
Actualitzar la formació del professorat en els enfocaments metodològics més innovadors, proporcionant nous recursos per a la seua aplicació en l'aula.
Analitzar els plantejaments didàctics que s'utilitzen en l'aula i la seua contribució al desenrotllament de les competències clau.
OBJECTIUS ESPECÍFICS DEL CURS
Facilitar una eina a les persones docents interessades en l'educació en els valors de la cooperació i la solidaritat amb un major coneixement i compromís.
Contribuir a l'enfortiment de la societat en la consciència de la problemàtica que comporta la interdependència Nord-Sud des d'una perspectiva ecològica de sostenibilitat global.
Potenciar actituds de comprensió i solidaritat humana, social i econòmica, prevenint comportaments exclusius, racistes i xenòfobs.
Acostar vitalment el coneixement d'altres pobles i cultures de ciutadans i ciutadanes com nosaltres, components d'un mateix i únic món, obrint així horitzons que superen fronteres.
Impulsar la consciència de "ciutadania" i, per tant, la responsabilitat ètica
que tots i totes hem de participar en activitats, moviments i organitzacions de voluntariat i solidaritat.
Continguts
CONTINGUTS ESPECÍFICS DEL CURS
Mòdul I. Presentació del projecte de formació en el seu context: Què és Escoles Solidàries i el CEFIRE HiS.
El Programa d'Intercanvis d'Experiències Educatives (PIEE).
Mòdul II. Introducció a la cooperació per al desenvolupament. La cooperació per al desenvolupament: evolució històrica i perspectives de futur. Relacions econòmiques internacionals. Fonaments econòmics de la solidaritat
Mòdul III. Immigració i pobresa. Immigració. Causes i conseqüències. Situació actual. La lluita contra la pobresa. ODS, drets humans i drets de la Infància.
Mòdul IV. Medi ambient, gènere i salut en la cooperació. Ecologia, medi ambient i cooperació. Gènere i desenvolupament. Salut, element clau en la lluita contra la pobresa.
Mòdul V.Ètica en cooperació al desenvolupament. Ètica de la cooperació. Ètica de la persona cooperant.
Mòdul VI. Contacte amb Centreamèrica. Educació inclusiva en Ixcan. Programes d'escoles solidàries en línia amb la TRL.Programes d'escoles solidàries en línia amb la TRL.
Mòdul VII. La imatge i els estereotips. Codi ètic de les imatges, estereotips, tractament de les notícies. Immigració: educar front als estereotips.
Mòdul VIII. Contextualització del programa en l'àmbit de la solidaritat i l'educació. La conscienciació com a element bàsic per a treballar des del Nord. La importància de l'Escola.Models educatius que eduquen en la cooperació, inclusió i solidaritat.
Dirigit A
CRITERIS PRIORITARIS D'ADMISSIÓ DELS PARTICIPANTS
L'ordre d'inscripció serà el criteri prioritari per a poder realitzar el curs.
Condicions
Ser docent no universitari amb destí en centres públics o en centres privats-concertats de la Comunitat Valenciana, o pertànyer a la borsa de treball de la Conselleria d'Educació de la Comunitat Valenciana.
Per a la selecció dels participants es tindrà en compte l'ordre d'inscripció.
Observacions
OBSERVACIONS
Aquest curs s'imparteix en col·laboració amb l'organització Escoles Solidàries dins del marc d'una de les seues activitats, la qual consta de tres fases. El present curs constitueix la primera d'aquestes fases, la fase teòrica. La segona i tercera fase són fases voluntàries que excedeixen l'àmbit del curs i la competència del CEFIRE. El professorat que desitge participar en la segona i tercera fase es realitzen amb Escoles Solidaries, al marge del CEFIRE, encara que per a realitzar-les fa falta haver-hi fet el curs (fase primera o teòrica).
Important: Escoles Solidàries pot proposar activitats de realització voluntària a l'alumnat del curs, al marge del CEFIRE i, per tant, no incloses en l'acció formativa ni necessàries per a la certificació d'aquesta.
A causa de la complexitat d'aquest curs, la planificació definitiva de les sessions en línia síncrones i les sessions presencials s'està tancant en aquests moment. Tan prompte com es dispose d'aquestes, es posaran a la seua disposició.
Les presents accions formatives estan destinades al professorat no universitari amb destí en centres públics (i privats concertats, en el seu cas) de la Comunitat Valenciana.
Les activitats en què no es cobrisca, almenys, el 60% de les places oferides, podran ser anul·lades pel CEFIRE corresponent. Per a una informació més concreta sobre qualsevol acció formativa dirigir-se al coordinador corresponent.
INSCRIPCIÓ: A través d'esta pàgina web.
En cas de tindre preferència, d'acord amb les condicions específiques de cada activitat, cal indicar o justificar els criteris al·legats.
TERMINI D'INSCRIPCIÓ: Per a cada activitat, excepte per les que s’indique expressament, finalitza deu dies abans del començament de la mateixa.
ADMISSIÓ: Les peticions s'atendran en funció de les condicions específiques de participació de l'activitat corresponent i, en cas d'igualtat, per l'orde de registre d'entrada de les sol·licituds. Les llistes d'admesos es faran públiques en la pàgina web del Servici almenys 7 dies abans de l'inici de l'activitat.
CONFIRMACIÓ D'ASSISTÈNCIA: El professorat admés a una activitat ha de confirmar l'assistència a la mateixa. L'absència de confirmació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera. Els sol·licitants admesos que per qualsevol motiu, raonablement justificat, no puguen assistir a l'activitat, ho han de comunicar al CEFIRE abans del seu inici, perquè es puga seleccionar a altres de la llista d'espera. L'absència de comunicació i assistència facultarà al CEFIRE per a no adjudicar-los posteriors accions formatives que demanen.
CERTIFICACIÓ: Expedida pel CEFIRE concret. Condicions per a la seua obtenció: realització de les activitats proposades i assistència, almenys, al 85 % de les hores totals de l'activitat (Orde de 21 de desembre de 2010). L'assistència inferior al percentatge assenyalat exclou de l'expedició de qualsevol certificat.