Curs a distància 22HS88IN116 - Jocs de rol a l'aula d'humanitats. Aplicació pràctica
Ofertat per CEFIRE Específic d'Àmbit Humanístic Social
Humanístic
10 d'octubre de 2022
4 de desembre de 2022
35 hores
35 (més de 70 inscripcions realitzades)
a distància
22 de juliol de 2022
2 d'octubre de 2022
5 d'octubre de 2022
Ponents
Ignacio Sánchez Aranda

• Actualitzar la formació del professorat en els enfocaments metodològics més innovadors, proporcionant nous recursos per a la seua aplicació en l'aula.
  • Analitzar els plantejaments didàctics que s'utilitzen en l'aula i la seua contribució al desenrotllament de les competències clau.
  • OBJECTIUS ESPECÍFICS DEL CURS
  • Potenciar un mètode pràctic que ajude a desenvolupar l'aprenentatge per socialització.
  • Desenvolupar una metodologia de dinàmica lúdica a l'aula que potencie la motivació de l'alumnat i el professorat.
  • Generar materials ludificatsi d' ABJ per a la seua efectiva implantació a l'aula d'Humanitats.
  • Ajudar a donar a conéixer entre el professorat processos de ludificació i utilització dels jocs de rol a l'aula que permeta futures actuacions metodològiques.
  • Conéixer la metodologia de treball a l'aula mitjançant jocs de rol.
  • Aprendre a dissenyar una aventura i confeccionar personatges de rol per implementar-ho a l'aula.
  • Desenvolupar mètodes d'avaluació i qualificació dels jocs de rol.
    • CONTINGUTS ESPECÍFICS DEL CURS:
    • Aclariment conceptual.
    • Naturalesa dels jocs de rol. Exemple pràctic.
    • Utilitat dels jocs de rol per al professorat i l'alumnat de l'aula d'humanitats.
    • Metodologia de treball a l'aula. Exemples pràctics.
    • Mètodes d'avaluació i qualificació de l'activitat.
    • Problemes i dificultats habituals.
      • CRITERIS PRIORITARIS D'ADMISSIÓ DELS PARTICIPANTS
      • 1º Professorat de secundària de Geografia i Història.
      • 2º Professorat de secundària de l'Àmbit Humanístic i Social.
      • 3º Professorat de secundària.
      • 4º Professorat de primària.
        • Per a la realització del curs únicament serà necessari un coneixement bàsic de la navegació al web i del funcionament de la plataforma Aules.
        Observacions
          • La realització del curs es farà fent servir l'entorn virtual d'aprenentatge dissenyat dins de la plataforma Aules.
          • Segons l'Ordre 65/2012, de 26 d'octubre de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació que estableix el model de formació permanent del professorat, la baixa no justificada en alguna activitat es podrà penalitzar amb la no admissió en posteriors accions formatives durant els 12 mesos següents a l'efectivitat de la baixa.