Servei de Formació del Professorat
Formació semipresencial 22AE96IN104 - Disseny d'intervencions educatives i col·laboratives per a la promoció d'estils de vida actius des de la classe d'Educació Física
Ofertat per CEFIRE Específic d'Àmbit Artístic Expressiu
Dades generals
General àmbit artísticoexpressiu
19 d'octubre de 2022
23 de novembre de 2022
30 hores
30 (més de 60 inscripcions realitzades)
Facultat de Magisteri - Universitat de València
València (València)
Terminis D'inscripció
1 de setembre de 2022
9 d'octubre de 2022
16 d'octubre de 2022
19/10/2022 - 17:00 a 20:00
26/10/2022 - 17:00 a 20:00
02/11/2022 - 17:00 a 20:00
09/11/2022 - 17:00 a 20:00
16/11/2022 - 17:00 a 20:00
23/11/2022 - 17:00 a 20:00
Ponents
Jorge Lizandra Mora
Roberto Francisco Ferriz Morell
Alexandra Valencia Peris

Objectius
  • Promoure una actualització pedagògica a l'àmbit artisticoexpressiu afavorint el treball col·laboratiu i en context.
  • Fomentar l'expressió artística i/o física, com a generadores de coneixement, potenciant el pensament divergent i la creativitat.
  • Ajudar al personal docent a dissenyar i dur a terme programes d'intervenció per a la promoció d'estils de vida actius des de la classe d'educació física.
  • Conèixer i reflexionar al voltant de les accions docents que es duen a terme a les classes d'educació física per a treballar els continguts relacionats amb la promoció d'estils de vida actius.
  • Conèixer les experiències i els diferents contextos d'acció del personal docent que facilitarien la posada en pràctica d'intervencions educatives per a la promoció d'estils de vida actius.
  • Explicar i practicar una proposta d'intervenció col·laborativa mitjançant l'ús de diversos plantejaments metodològics (aprenentatge cooperatiu, models pedagògics d'educació física per a la salut, aprenentatge basat el problemes, aprenentatge dialògic o aprenentatge servei), que estimulen la participació de l'alumnat.
  • Ajudar al professorat a dissenyar propostes de treball i materials curriculars que els proporcionen la suficient autonomia per a facilitar la sostenibilitat en el temps dels programes d'intervenció.
Continguts
    • Mòdul 1. Concepte de salut basat en el Positive Health i el model de determinants de la salut com a model socioecològic per a la intervenció.
    • Mòdul 2. Model pedagògic d'Educació Física relacionada amb la salut (EFrS). Disseny de programes d'AF i salut en la classe d'educació física.
    • Mòdul 3. Estratègies per a desenvolupar el rol de facilitador en la intervenció: Estratègies motivacionals per a la promoció d'estils de vida actius.
    • Mòdul 4. El métode Triple Y (SIM & Photovoice) com a estratègias per al mapeig i mobilització d'actius de salut.
    • Mòdul 5. Disseny de propostes d'intervenció i materials curriculars adaptats als diferents contextos docents.
    • El curs inclou hores de treball a fer en els diferents centres i contextos educatius, així com activitats tutoritzades en l'aula virtual (AULES).
    Dirigit A
      • Professorat de l'especialitat d'Educació Física.
      • Professorat en general per ordre d'inscripció.
      Condicions
        • 1. Personal docent, funcionari de carrera o interí amb destí en centres públics no universitaris de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.
        • 2. Personal funcionari de carrera i interí, en actiu, pertanyent a l'ISEACV.
        • 3. Personal docent de centres privats no universitaris sostinguts amb fons públics de la Generalitat Valenciana.
        • 4. Personal docent en borsa de treball sense destí. Aquest no podrà suposar més del 50% de participació de l'activitat.
        • La confirmació del curs implica la seua realització i participació. El fet de no complir aquesta condició pot implicar la no admissió en pròximes accions formatives.
        Observacions
          • A la finalització del curs existeix la possibilitat de passar a formar part del seminari anual sobre estratègies didàctiques per a la promoció d'estils de vida actius des de la classe d'educació física.
          Termes Consultar inscripcions