Formació semipresencial 23OR99IN003 - Aules transformadores i redissenye d'espais per a afavorir la inclusió.
Ofertat per CEFIRE de Orihuela
Educació inclusiva
14 de febrer de 2023
28 de març de 2023
30 hores
30 (49 inscripcions realitzades)
CEIP "San Bartolomé"
San Bartolome (Alacant)
22 de desembre de 2022
2 de febrer de 2023
12 de febrer de 2023
14/02/2023 - 17:30 a 19:30
20/02/2023 - 17:30 a 19:30
28/02/2023 - 17:00 a 20:00
14/03/2023 - 17:30 a 19:30
21/03/2023 - 17:30 a 19:30
28/03/2023 - 17:00 a 20:00
Ponents
Inmaculada Ferrandez Filiu
Antonio Zamora Ubeda
Oscar Gonzalvo Gutierrez
Leonor Velasco Ruiz
Beatriz De La Torre Cremades
Siro Lopez Gutierrez

• Sensibilitzar al professorat respecte a la inclusió educativa.
  • Reflexionar sobre les implicacions d'una escola inclusiva.
  • Els objectius del curs són els següents:
  • Conèixer maneres d'adequar l'espai educatiu a les noves metodologies.
  • Conèixer i analitzar les bases pedagògiques que donen suport a la construcció i l'ús de nous espais educatius.
  • Identificar els espais d'una aula transformadora i desenvolupament de pràctiques educatives a dur a terme. dins de la mateixa·
  • Reflexionar sobre eliminació de barreres quant a l'espai per a afavorir la inclusió.
  • Compartir experiències de centre en modificació d'espais i aplicació de metodologies inclusives.
  • Desenvolupar estratègies docents per a facilitar un treball competencial.
  • Aspectes claus de l'escola inclusiva
  • Els continguts a treballar són:
  • Espais que fomenten la inclusió, l'aprenentatge, la creativitat i metodologies inclusives.
  • Elements de les aules transformadores.
  • Experiències pràctiques en centres educatius.
  • Bases pedagògiques del redissenye d'espais.
    • Professorat d'Educació Infantil , Educació Primària i ESO.
    • La selecció dels participants es realitzarà per data d'inscripció, havent confirmat la participació i d'acord amb els següents criteris de prioritat, es donarà major puntuació en aquest ordre a:
    • Funcionariat de carrera de totes les etapes educatives, pràctiques o interí en igual de condicions
    • Resta del professorat.
      • CONFIRMACIÓ D'ASSISTÈNCIA: El professorat admés a una activitat ha de confirmar l'assistència a aquesta. La falta de confirmació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera. Els sol·licitants admesos que per qualsevol motiu, raonablement justificat, no puguen assistir a l'activitat, l'han de comunicar a les coordinadores abans de l'inici, perquè es puga seleccionar a altres participants de la llista d'espera. La falta de comunicació i assistència facultarà al CEFIRE per a no adjudicar les posteriors accions formatives que se sol·liciten.
      Observacions
        • El curs es realitzarà en la modalitat semipresencial. Hauran 4 sessions online i 2 presencials al Ceip Sant Bartolomé (Sant Bartolomé, Oriola). S'obrirà plataforma d'Aules on estarà tot el material per a consulta i realització de tasques.
        • La realització de totes les tasques és obligatòria per a obtenir la certificació.
        • Sessions online:14 de febrer, 20 de febrer, 14 de març i 21 de març
        • Sessions presencials: 28 de febrer i 28 de març