Servei de Formació del Professorat
22 de febrer de 2023
15 de març de 2023
20 hores
30 (24 inscripcions realitzades)
Escola Oficial D'idiomes
Alcoi (Alacant)
Terminis D'inscripció
1 d'octubre de 2022
13 de febrer de 2023
20 de febrer de 2023
22/02/2023 - 17:00 a 20:00
01/03/2023 - 17:00 a 20:00
08/03/2023 - 17:00 a 20:00
15/03/2023 - 17:00 a 20:00
Ponents
Lourdes Toledo Lorente

Objectius
  • Impulsar una actitud positiva del professorat de l'àrea cap a la coordinació en l'àmbit lingüístic.
  • Facilitar l'intercanvi d'experiències.
  • Conéixer enfocaments metodològics per a l'educació plurilingüe, projectes de treball, treball per tasques, treball cooperatiu.
  • Contribuir al desenvolupament de les competències bàsiques de l'alumnat des de l'àmbit lingüístic.
  • OBJECTIUS ESPECÍFICS
  • Animar els nostres estudiants a crear una memòria de la seua vida escolar i familiar mitjançant diferents tècniques i materials, com collage, pintura, fotos, etc.
  • Personalitzar l'experiència d'escriptura dels estudiants i expressar-se creativament i compartir les seues vides amb els companys de classe.
  • Construir una petita biblioteca de llibres de no ficció que incloguen memòries, biografies, històries d'aventures, diaris i llibres de viatges.
  • Fomentar la competència lingüística, digital i artística de l'alumnat.
Continguts
  • Ordenació acadèmica. Marc legal i curricular vigents.
  • Programes d'educació plurilingüe.
  • Programació i coordinació de l'àmbit lingüístic.
  • Planificació de la coordinació en l'àmbit lingüístic: elaboració de materials.
  • Enfocaments metodològics per a l'ensenyança plurilingüe, projectes de treball, aprenentatge per tasques i aprenentatge cooperatiu.
  • CONTINGUTS ESPECÍFICS
  • Taller d'escriptura: Llegir per a escriure. Prendre notes i anotar patrons, lectures en veu alta.
  • Passos en un procés d'escriptura guiat:
  • Recol·lecció i organització de materials artesanals per elaborar el "Llibre de la meva vida".
  • Creació d'una petita biblioteca amb tot tipus de llibres relacionats amb els seus projectes.
  • Presentació dels projectes a la resta de la classe i a la comunitat educativa, durant i a la fi de la seua realització.
Dirigit A
    • Mestres de primària i professorat que imparteix àmbits a primer d'ESO. Secundària (especialitat llengües i educació plàstica i visual).
    Condicions
      • S'ha d'assistir a totes les sessions presencials (4) i realitzar almenys el 85% de les tasques corresponents a les 8 hores a distància.
      Observacions
        • Es tracta d'un curs pràctic, semipresencial, que acompanya en les fases de consecució del projecte "El llibre de la meua vida", un projecte d'escriptura interdisciplinari que pot ser dut a terme a primària, secundària o àmbits educatius. El producte final és un diari propi en format ScrapBook o similar. Hi haurà, a més, un entorno Aules de suport on es deixaran materials i es plantejaran tasques per a facilitar la consecució del projecte.
        Termes Consultar inscripcions