Curs 22HS88IN099 - El magisteri durant la Segona República i la Guerra Civil
18 de juliol de 2022
22 de juliol de 2022
30 hores
48 (49 inscripcions realitzades)
Facultat d'Educaió de la Universitat d'Alacant
Sant Vicent Del Raspeig (Alacant)
24 de maig de 2022
Antonio Vinao Frago
Sebastián Molina Puche
Candelaria Saiz Pastor

• Conéixer les aportacions que la investigació realitza en les disciplines referents a l'Àmbit Humanístic.
  • Promoure la integració de noves temàtiques o perspectives innovadores que aporta la investigació científica i que potencien canvis metodològics i d'enfocament de la matèria.
  • OBJECTIUS ESPECÍFICS DEL CURS
  • Documentar la importància del magisteri durant la Segona República.
  • Destacar el protagonisme de l'Escola Normal de Magisteri en la societat alacantina.
  • Aprofundir en la transcendència de les colònies escolars desenvolupades durant la Guerra Civil.
  • Analitzar el tractament de la història de l'educació en els llibres textos.
  • Aportar TIC per a la documentació i ensenyament.
  • Contribuir a la recuperació de la Memòria democràtica del magisteri.
  • Difondre recursos i materials didàctics com el còmic i la cartelleria en l'ensenyament de la història.
  • Visibilitzar el paper de les mestres durant la Segona República.
    • CONTINGUTS ESPECÍFICS DEL CURS
    • El curs aborda el paper del magisteri en la transformació de la societat mitjançant activitats circumescolars com menjadors, robers, colònies escolars i renovació pedagògica. Altres intervencions del magisteri no menys importants van ser la seua contribució a l'increment del nivell formatiu dels futurs docents, i la reducció de l'analfabetisme. Un altre contingut del curs són fonts documentals per l'estudi del magisteri (Arxius tradicionals i digitals), materials i recursos didàctics per l'ensenyament.
    • Per conéixer el programa complet del curs fes clic a l'enllaç:
    • "Programa"
      • CRITERIS PRIORITARIS D'ADMISSIÓ DELS PARTICIPANTS
      • 1er Professorat de secundària de Geografia i Història.
      • 2nd Professorat de secundària de l'Àmbit Humanístic i Social.
      • 3er Professorado en general.
        • Ser docent no universitari amb destí en centres públics o en centres privats-concertats de la Comunitat Valenciana, o pertànyer a la borsa de treball de la Conselleria d'Educació de la Comunitat Valenciana.
        • Per a la selecció dels participants, es tindrà en compte l'ordre d'inscripció.
        Observacions
          • La metodologia combina els mètodes expositius amb aprenentatge actiu i participatiu mitjançant conferències, debats i tallers. Es recolza en recursos i materials didàctics multimèdia parant atenció a la incorporació de les noves tecnologies. Inclou dos itineraris didàctics o visites un a l'Arxiu general de la Universitat d'Alacant i un altre a la biblioteca del Fons històric de la Facultat d'Educació. Igualment incorpora el documental Els Mestre de la República amb un debat posterior.