Servei de Formació del Professorat
Jornades 22GA63IN214 - COEDUCA.Coeducació: canvis socials i identitat de gènere a l'aula
Ofertat per CEFIRE de Gandia
Dades generals
Transversal
7 de juliol de 2022
8 de juliol de 2022
15 hores
100 (80 inscripcions realitzades)
Seu de la Universitat
Salome Cortes Santiago
Teresa Empar Aguado Bloise

Objectius
  • Dissenyar una proposta curricular que garantisca l'accés igualitari dels xiquets i les xiquetes i que continga continguts coeducatius.
  • Conéixer, revisar i analitzar programes coeducativos.
  • Analitzar continguts curriculars des de la perspectiva de la igualtat de gènere i detectar possibles pràctiques discriminatòries.
  • Integrar la Coeducació en el currículum, proporcionant recursos, materials i estratègies metodològiques coeducatives.
  • Analitzar la pròpia pràctica docent.
  • Analitzar les competències de l'alumnat i la realitat de l'aula tenint en compte el sexe, per a planificar intervencions docents per a reforçar aquells aspectes en els què s'han detectat carències. Dissenyar accions positives.
  • Elaborar propostes didàctiques coeducatives.
  • Objectius Específics

• Anlaitzar els conflictes des d'una perspectiva transversal.
  • Conéixer, revisar i analitzar programes coeducativos.
  • Analitzar la pròpia pràctica docent a través dels principis de la inclusió i de la interseccionalitat.
  • Dissenyar accions proactives per a la cultura de la pau en els centres educatius.
  • Identificar i combatre prejudicis i estereotips sobre la sexualitat i les identitats sexuals, econòmics, minories culturals, etc.
Continguts
  • Detección del sexismo e invisibilidad de las mujeres en el currículum y en los materiales curriculares.
  • Revisión de ejemplos de buenas prácticas de programa coeducativos.
  • Integración de los contenidos de la Coeducación en el currículum: lenguaje no sexista; incluir las aportaciones de las mujeres en los diferentes ámbitos; nuevos temas relacionados con la vida familiar, el ámbito doméstico, el cuidado de los otros, y aspectos relacionados con los ámbitos considerados tradicionalmente como femeninos propiciando la incorporación a los mismos de los chicos.
  • Análisis de las competencias del alumnado y la realidad del aula teniendo en cuenta el sexo, y diseño de actuaciones positivas para reforzar aquellos aspectos en los qué se han detectado carencias.
  • Elaboración de propuestas didácticas coeducativas.
  • Diseño de una propuesta curricular igualitaria.
  • Continguts Específics

• El conflicte com a oportunitat per a l'aprenentatge de tota la comunitat educativa.
  • Una aproximació als diferents tipus de violències: directa, estructural i cultural.
  • Estratègies per a la "provenció" dels conflictes.
  • La cultura de la pau.
  • La cultura gitana.
  • Diversitat sexual.
  • Recursos audiovisuales coeducativos.
  • Economia feminista.
  • Revisió d'exemples de bonas pràctiques de programes inclusius i coeducatius
  • Propostes didàctiques inclusives i coeducatives.
  • Diseny de propostes curriculars igualitàrias.
Dirigit A
    • Professorat en general.
    Condicions
      • Se seleccionarà per ordre d'inscripció, havent confirmat l'assistència.
      Termes Consultar inscripcions