Carles Cortes Orts Natasha Leal Rivas Marta Gort Paniello
Objectius
Relacionar i integrar els textos literaris amb altres àrees i matèries del currículum docent.
Potenciar la visió de les diferents àrees del currículum educatiu com a estudis de diferents tipus de discursos i textos, extrapolant dita visió a la quotidianitat i a l'exterior de les aules.
Potenciar tot tipus de col·laboracions entre matèries curriculars i departaments didàctics.
Iniciar l'alumnat en l'anàlisi i creació de textos de prosa creativa, tot estudiant-ne les tècniques bàsiques a partir de les seues últimes manifestacions en la literatura catalana, dintre del context de la literatura universal.
Assolir un coneixement de les tendències, autors i obres més destacats de la literatura actual, per tal d'ampliar les seues referències culturals i literàries, al temps de conéixer les diverses opcions de la prosa de ficció: prosa poètica, monòleg en prosa, conte, novel·la o còmic, entre altres.
Potenciar, a partir del plaer de la lectura, la creació d'un sentit crític en la valoració dels textos literaris actuals i observar-ne les seues tendències estilístiques.
Continguts
Estudi de diversos textos literàris des de diferents perspectives (social, ètica, humanística, científica...).
Relació entre la literatura i altres disciplines.
Què és l'escriptura creativa? Per què escriure?
La creació de la història.
La construcció del discurs.
El relat: la perspectiva narrativa.
L'aplicació de l'escriptura creativa en l'ensenyament: la dinamització en l'aprenenetatge de les competències orals i escrites.
Dirigit A
Professorat en general.
Condicions
L'admissió de participants es farà per ordre d'inscripció, havent confirmat l'assistència.
Les presents accions formatives estan destinades al professorat no universitari amb destí en centres públics (i privats concertats, en el seu cas) de la Comunitat Valenciana.
Les activitats en què no es cobrisca, almenys, el 60% de les places oferides, podran ser anul·lades pel CEFIRE corresponent. Per a una informació més concreta sobre qualsevol acció formativa dirigir-se al coordinador corresponent.
INSCRIPCIÓ: A través d'esta pàgina web.
En cas de tindre preferència, d'acord amb les condicions específiques de cada activitat, cal indicar o justificar els criteris al·legats.
TERMINI D'INSCRIPCIÓ: Per a cada activitat, excepte per les que s’indique expressament, finalitza deu dies abans del començament de la mateixa.
ADMISSIÓ: Les peticions s'atendran en funció de les condicions específiques de participació de l'activitat corresponent i, en cas d'igualtat, per l'orde de registre d'entrada de les sol·licituds. Les llistes d'admesos es faran públiques en la pàgina web del Servici almenys 7 dies abans de l'inici de l'activitat.
CONFIRMACIÓ D'ASSISTÈNCIA: El professorat admés a una activitat ha de confirmar l'assistència a la mateixa. L'absència de confirmació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera. Els sol·licitants admesos que per qualsevol motiu, raonablement justificat, no puguen assistir a l'activitat, ho han de comunicar al CEFIRE abans del seu inici, perquè es puga seleccionar a altres de la llista d'espera. L'absència de comunicació i assistència facultarà al CEFIRE per a no adjudicar-los posteriors accions formatives que demanen.
CERTIFICACIÓ: Expedida pel CEFIRE concret. Condicions per a la seua obtenció: realització de les activitats proposades i assistència, almenys, al 85 % de les hores totals de l'activitat (Orde de 21 de desembre de 2010). L'assistència inferior al percentatge assenyalat exclou de l'expedició de qualsevol certificat.