Jornades 22HS88IN086 - Solidaritat i drets humans. Aprenent a ensenyar contra l'odi i el racisme (judeofòbia, islamofòbia i Palestina-Israel)
Ofertat per CEFIRE Específic d'Àmbit Humanístic Social
Humanístic
30 de maig de 2022
8 de juny de 2022
12 hores
100 (149 inscripcions realitzades)
on-line
15 de març de 2022
22 de maig de 2022
26 de maig de 2022
Ponents
Rzigui Hind El Fadli
ángela Revilla Mora
Liliana Córdoba Kaczerginski
Cristina Soler Crespo
Jorge Ramos Tolosa
Arnau Bas Beneito
Jaume Dura Tohus

• Conéixer les aportacions que la investigació realitza en les disciplines referents a l'Àmbit Humanístic.
  • Promoure la integració de noves temàtiques o perspectives innovadores que aporta la investigació científica i que potencien canvis metodològics i d'enfocament de la matèria.
  • OBJECTIUS ESPECÍFICS DEL CURS
  • Conèixer realitats històriques i actuals complexes.
  • Fomentar valors de pau, solidaritat i drets humans entre l'alumnat.
  • Desmuntar els nombrosos mites i prejudicis que existeixen entorn aquestes qüestions.
  • La interculturalitat com a eina contra l'odi.
  • Promoure perspectives interseccionals.
  • Aprendre a escoltar i comprendre a subjectes/comunitats subalterns.
    • CONTINGUTS ESPECÍFICS DEL CURS:
    • 30 de maig - Conceptes/nocions bàsiques. Islamofòbia i islamofòbia de gènere. Racisme i delictes d'odi.
    • 1 de juny - Situació actual de les persones refugiades a Europa i a l'Estat espanyol i presentació-projecció del documental «Encontres d'exili» amb el(s) seu(s) director(s).
    • 6 de juny - Introducció històrica i entendre l'actualitat de Palestina/Israel.
    • 8 de juny - Cultura, educació i dones palestines i presentació-projecció del documental «Hijas de la Nakba» amb una de les seues protagonistes.
    • Totes les sessions seran de 17:30 a 20:30.
      • CRITERIS PRIORITARIS D'ADMISSIÓ DELS PARTICIPANTS
      • 1º Professorat de secundària de Geografia i Història.
      • 2º Professorat de secundària de l'Àmbit Humanístic i Social.
      • 3º Professorat de secundària.
      • 4º Professorat de primària.
        • Ser docent no universitari amb destí en centres públics o en centres privats-concertats de la Comunitat Valenciana, o pertànyer a la borsa de treball de la Conselleria d'Educació de la Comunitat Valenciana.
        • Per a la selecció dels participants, es tindrà en compte l'ordre d'inscripció.
        Observacions
          • El curs està organitzat i presentat per professionals del món de l'educació, el treball social, la psicologia o els mitjans de comunicació que pensen que davant dels reptes que planteja el segle XXI i el sistema actual de valors on prima l'individualisme i amb atacs constants contra els drets fonamentals són necessàries noves ferramentes i coneixements rigorosos per tal de comprendre realitats canviants, complexes i globals i que ens afecten dia a dia. Especialment, abunden els estereotips i els prejudicis, la distorsió informativa entorn a temes relacionats amb l'islam, la islamofòbia, el judaisme, la judeofòbia, l'odi i/o rebuig a les persones migrants i refugiades, etc. En definitiva, conèixer, difondre i fomentar valors de pau, solidaritat i drets humans en les nostres classes.