Jornades 22PL51IN038 - VIII Jornades d'animació a la lectura, escriptura i observació. JALEO 2022
Ofertat per CEFIRE Específic de Plurilingüisme
Plurilingüisme
12 de juliol de 2022
15 de juliol de 2022
20 hores
60 (més de 120 inscripcions realitzades)
Biblioteca Valenciana
València (València)
1 d'abril de 2022
19 de juny de 2022
26 de juny de 2022
Ponents
Ana González Lartitegui
Mªbelén López Villar
Maria Carmen Navarro Dolz
Maria Remedios Gadea Blasco
Itziar Adelaida Pascual Ortiz
Antonio Manuel De La Santisima Garcia Teijeiro
Montserrat Mas Ubeda
Jose Javier Rosa Sanchez
Jesús Manuel González López
Mar Benegas Ortiz

• Provocar un espai de pensament i reflexió entorn de la lectura, la cultura, l'art i la infància.
    • Facilitar la trobada entre tots els agents implicats en la difusió del llibre infantil i la mediació lectora: docents, bibliotecaris/as, editors/as, llibreters/as, autors/as, etc.
    • Compartir experiències d'èxit en l'àmbit de la mediació lectora: escoles, biblioteques, centres culturals, etc., per a poder traslladar la seua metodologia a la nostra pràctica diària.
    • Conéixer i reconéixer diferents enfocaments crítics de creació, producció i difusió de la literatura infantil i juvenil (LIJ) a fi de desenvolupar un consum crític i responsable.
    • Mantindre i potenciar la curiositat i la creativitat entre els agents mediadors i els creadors.
      • Els grans clàssics de la Literatura. La importància de les Humanitats en l'educació dels joves.
      • L'art i la il·lustració infantil com a element d'animació a la lectura i com a potenciador del pensament creatiu i divergent.
      • Biblioteca escolar com a eix vertebrador de la programació d'un centre educatiu i la seua relació amb la ciutadania.
      • El tractament de l'emocional i l'emocionant en la nostra pràctica educativa i/o de mediació.
      • La biblioteca pública com a centre de dinamització social i ciutadà.
      • L'imaginari infantil a través del joc.
      • Intervencions en espais públics i socials per a portar l'art i la literatura als més xicotets.
      • La trobada davant la lectura. Els clubs de lectura.
      • El tractament de temes tabú en les literatures per a la infància i la joventut (narrativa, poesia i teatre).
      • El valor del folklore i l'ús de titelles com a elements socialitzadors i literaris.
      • El valor del llenguatge poètic en moments de màxima fragilitat i situacions de vulnerabilitat.
        • Professorat de totes les etapes educatives
          • Se seleccionarà al professorat de qualsevol especialitat o àmbit educatiu per a la seua tria de tallers respectant sempre l'orde d'inscripció al curs i la seua condició com a funcionari docent, seguint el següent ordre de prioritat:
          • 1.- Professorat funcionari de carrera.
          • 2.- Professorat funcionari en pràctiques.
          • 3.- Professorat interí.
          • 4.- Altres.
            • Programa i més informació en: fes clic ací
            • Lloc de realització de les Jornades: Biblioteca Valenciana Nicolau Primitiu. Avinguda de la Constitució, 284 (Monestir Sant Miquel dels Reis) - 46019 València