Curs a distància 22HS88IS077 - El patrimoni industrial com a recurs didàctic. Aplicació pràctica
Ofertat per CEFIRE Específic d'Àmbit Humanístic Social
Humanístic
3 d'octubre de 2022
20 de novembre de 2022
40 hores
35 (més de 70 inscripcions realitzades)
a distància
1 de juliol de 2022
25 de setembre de 2022
28 de setembre de 2022
Ponents
Manuel Carreres Rodriguez

• Conéixer les aportacions que la investigació realitza en les disciplines referents a l'Àmbit Humanístic.
  • Promoure la integració de noves temàtiques o perspectives innovadores que aporta la investigació científica i que potencien canvis metodològics i d'enfocament de la matèria.
  • Presentar el patrimoni industrial i la cultura material de la Revolució Industrial.
  • Oferir recursos didàctics d'aplicació en l'aula.
  • Diferenciar i comprendre les diverses tipologies i els sectors industrials.
  • Aprendre a treballar les fonts per a la recerca.
  • Identificar el patrimoni industrial en el nostre ambient quotidià: als carrers, la família, els objectes...
  • Presentar els valors del patrimoni industrial com a part del nostre patrimoni cultural.
  • Dotar al professorat d'una teoria bàsica que podrà emprar amb els seus alumnes en abordar el tema de la industrialització.
    • Aspectes generals del patrimoni industrial i la industrialització: definició, disciplina, legislació i sectors.
    • Coneixement de la cultura material de la Revolució Industrial: espais de producció, tipologies, màquines i habitatges.
    • Ús de fonts per a la recerca: inventaris, localització, documents i treball de camps.
    • Valorització i bones pràctiques sobre el passat industrial: associacionisme, museus, rehabilitacions i rutes.
      • Criteris prioritaris d'admissió per als participants:
      • 1. Professors de Secundària de Ciències Socials.
      • 2. Professors de Secundària de l'Àmbit Humanístic i Social, Mestres d'Infantil i Mestres de Primària.
      • 3. Docents de la Comunitat Valenciana.
        • CONDICIONS DE PARTICIPACIÓ:
        • Personal docent de centres de titularitat GVA.
        • Técnics educatius de centres de titularitat GVA.
        • Pesonal laboral en centres GVA assignat.
        • Per a la selecció dels participants, es tindrà en compte l'ordre d'inscripció.
        Observacions
          • El curs està realitzat i tutoritzat per Manuel Carreres, expert en la investigació i divulgació del patrimoni industrial, a través de l'Associació "Culturapedia. Comunicación, formación y gestión cultural" http://culturapedia.com/, i te l'objectiu de dotar al professorat de les ferramentes i del coneixement necessaris per a presentar en l'aula el patrimoni industrial des de diversos enfocaments que abracen la investigació, l'observació o la relació grupal.El curs es desenvolupa a través d'una part teòrica, amb articles, documentació escrita i visual, presentacions i recursos electrònics, entre d'altres; acompanyada de materials pràctics pensats per a que el professorat puga introduir l'activitat en l'aula. El mètode d'avaluació consistirà en diverses proves teoricopràctiques al llarg dels temes proposats, i un projecte final en que l'alumnat del curs plantejarà una unitat didàctica de 3 a 5 sessions amb els coneixements que ha adquirit.
          • El curs es farà a distància a través de la plataforma Moodle.
          • Segons l'Ordre 65/2012, de 26 d'octubre de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació que estableix el model de formació permanent del professorat, la baixa no justificada en alguna activitat es podrà penalitzar amb la no admissió en posteriors accions formatives durant els 12 mesos següents a l'efectivitat de la baixa.