Omet navegació

5.1.1. Presència: web i omnicanalitat

La web és, sovint, el primer contacte que tenen els futurs alumnes i pares con el centre educatiu i solen accedir a manera exploració i comparació. No visitaran únicament nostra web, visitaran moltes altres. Romandran més temps en aquelles webs que siguen capaces de retenir-los captant la seua atenció i oferint-los respostes al que estan cercant.

Els continguts que oferim en la nostra web no han de ser discursos corporatius per a “elegits”. És molt recomanable utilitzar una tècnica denominada lead nurturing en la qual el contingut que li oferim resulta tan interessant que provoca que en consultar-ho es vulga convertir en un “client” nostre.

Un lead és una persona que ha mostrat cert interès en la teua marca (en aquest cas centre)

El Lead Nurturing és una tècnica que consisteix, bàsicament, a traure de la nevera a un lead fred per a oferir-li un contingut específic. El repte és aconseguir fer que torne a sentir la calor de la teua marca i espentar-ho fins a la conversió.

Sobre tot, hauríem de centrar-nos a ajudar al futur estudiant a prendre la millor decisió possible, i no a seguir repetint als quatre vents que som el centre de referència. La web ha de ser per sobre de tot: visual, pràctica, adaptable a mòbil i funcional.

Però en aquests moments no hem de parlar únicament de la web de centre. Omnicanalitat és un concepte usat en màrqueting que també podríem extrapolar als centres educatius. L'alumnat, la família, la societat en definitiva és diversa i pot arribar a tu a través d'una multitud de mitjans o canals. Haurem d'oferir una presència cuidada i professional en tots els canals i formats. Les xarxes socials són un canal imprescindible a cuidar, i la reputació a Internet ha de ser monitorada per a saber en tot moment què es diu i on es diu.

De la mateixa manera que fem amb les jornades de portes obertes (on tot està net i lluent per als futurs pares), les webs de les institucions educatives han d'estar sempre cuidades al detall perquè són jornades de portes obertes 24 hores al dia i 365 dies a l'any.