Foro de debate Tema 4

Els grups interactius promouen l'aprenentatge a les aules.

 
Picture of Roger Edgar Domenech Corbi
Els grups interactius promouen l'aprenentatge a les aules.
by Roger Edgar Domenech Corbi - Tuesday, 11 December 2012, 12:21 AM
 

Portem molts anys pensant, o al menys una gran part del professorat (perquè així ens ho havien explicat en la facultat no sabem ben bé perquè) què les agrupacions per nivells, els grups flexibles, els grups de nivells... eren solucions al gran problema del desnivell dins de l'aula.

Després de llegir sobre l'actuació d'exit que suposen els grups interactius, sembla clar que la comunitat cientifica internacional asegura què, l'unica actuació d'exit és la inclusió. I les agrupacions per nivells, no ajuden precisament a inclure, sinó més bé al cotrari.

Els Grups interactius donen resposta a eixa demanda de inclusió, i a més a més promouen l'aprenentatge. Fomenten de forma espontanea i autonoma avivències com ara: el dialeg, l'ajuda, la cooperació, la valoració de la diferència, el respecte,.... per tant a més a més milloren la convivència..

Els Grups interactius formats de forma heterogènia, amb un adult (no necessariament mestre) que aporta tot el seu bagatge cultural i experimental. aporta a tots els alumnes que els formen unes experiències que altres tipus d'organitzacions mai podrien aportar.

Els grups interactius i les interaccions que en elles es produeixen, augmenten el rendiment acadèmic, ja que, quan parlem d'allo que ja sabem, ens ratifiquem en el nostre coneixement. Quan som capaços d'explicar a un altre allò que nosaltres sabem fer afiancem tot allò aprés i li donem sentit al coneixement.