Foro de debate Tema 3

NO EXPERIMENTAR

 
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NO EXPERIMENTAR
by Mª MERCEDES LLORCA ULZURRUN DE ASANZA - Monday, 8 October 2012, 1:22 PM
 

De vegades tinc la sensació de que el que es fa amb les diverses propostes educatives de diferents governs és experimentar. El problema és que s'experimenta amb persones (alumnat) que, a més, són el futur. I ja sabem que no tots els experiments tenen el resultat desitjat. I els docents som com peces d'una partida d'escacs.

Com ja s'ha dit en aquest foro, pense que hem de mirar les iniciatives portades a terme en altres països (com els escandinaus) i importar-les. S'ha dit també que cal adaptar-les a la realitat de cada pais i societat, però és que és possible que també siga necessari un gran canvi a nivell social (millor consideració del docent, diferent plantejament en l'ensenyament de les llengües-programes de TV en anglés i en totes les cadenes, per eixemple-, menor ratio per aula....

Quàntes reformes educatives s'han fet tenint realment present a l'alumnat i als docents? Podem investigar i formar-nos en noves metodologies si quasi no tenim temps per prepara-mos les classes i atendre la gran diversitat d'alumnat present a les nostres aules?

Sóc un poc (o prou) pesimista

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Re: NO EXPERIMENTAR
by Ana Maria Gómez González - Tuesday, 9 October 2012, 5:15 PM
 

Estoy de acuerdo contigo. La educación está más allá de la política y se ha de legislar pensando, como tú dices, en la calidad educativa y en el alumnado.

A veces da la sensación de que cambian los nombres de las cosas, pero reamente el fondo sigue siendo el mismo y por lo tanto no cambia nada.

Por suerte sigue habiendo docentes que pensamos que un cambio es posible, por eso estamos apuntados a esta formación.

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Re: NO EXPERIMENTAR
by Vicente Garcia Peña - Wednesday, 10 October 2012, 1:25 PM
 

Totalmente de acuerdo con lo que dices. Jamás podeos tratar a los alumnos como cobayas con las que hay que experimentar, ya que estamos hablando de su futuro y de las posibilidades que van a tener (o que van a perder) dependiendo de nuestra actuación. Hay que usar métodos y técnicas contrastados (tú pones el ejemplo de los métodos de los países escandinavos) y buscar siempre aquello que sea más adecuado para los alumnos.

Sin embargo, no podemos olvidar que cada alumno es único y, por lo tanto, el método que utilicemos debe ser lo suficientemente flexible como para adaptarlo a las caracteristicas de los alumnos (como grupo y como individuos).

Por otra parte, mencionas "muy de pasada" el papel de los profesores a la hora de poner en marcha los planes educativos de los gobiernos (y para cuya elaboración ni se nos consulta ni se nos tiene en cuenta). Por desgracia, el fracaso de un plan educativo se achaca a muchas cosas y una de ellas suele ser "la falta de preparación del profesorado"; sin embargo, cuando el plan es un éxito nunca se dice que ha sido "gracias al esfuerzo de los docentes"...

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Re: NO EXPERIMENTAR
by BEATRIZ JUAREZ FERNANDEZ - Sunday, 11 November 2012, 7:58 PM
 

En mi opinión el problema parte de que las personas encargadas de elaborar las leyes educativas en nuestro país, no viven el día a día dentro de las aulas y son ajenos a la problemática que los docentes nos podemos encontrar.


Por otro lado, si está contrastado que existen modelos educativos de éxito habrá que importarlos para implantarlos en nuestro país, habrá que poner en práctica lo que está demostrado que funciona.


Cambiar por cambiar es experimentar y no es eso lo que queremos para nuestros alumnos/as. El ensayor-error es bueno cuando no tenemos nada de dónde partir pero creo que no es necesario cuando hay experiencias de éxito contrastado.

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Re: NO EXPERIMENTAR
by Nuria Hervas Machi - Monday, 12 November 2012, 9:17 PM
 

No es tracta d´experimentar sinò de pensar bé el que és millor per als nostres alumnes. Hem d´analitzar i tindre molt clar les característiques d´aquests i la societat en la que viuen. Jo no crec que es tracte d´agafar un model i per extensió aplicar-lo perque tal vegada no siga el més adequat. S´ha de fer un estudi de moltes variables i posar en funcionament programes i a més a més donar temps per consolidar-los. El que no es pot fer és fer noves lleis derogant les ja existents tan sols pel color polític del que les ha fet i no pensar en ningun moment en l´alumnat ni en el professorat.

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Re: NO EXPERIMENTAR
by Jose Vicente Galan Oviedo - Sunday, 14 October 2012, 11:42 AM
 

Estoy de acuerdo con vosotros compañeros, pero pensad también que todo en esta vida lo llevamos a cabo por  técnica ensayo-error. Y siempre habran de haber algunos grupos que se constituyan como aquello que llamais cobayas.

Nuestro fundamento es hacer de referencia esos grupos, pero muchas veces somos nosotros mismos los que los constituimos probando cosas nuevas con ellos, a ver si esto funciona, si me responden bien,…

Supongo que todo ha de someterse a una constante revisión y ahí estamos nosotros para desechar lo que no funcione y para coger lo que funcione. Pensad también que cada grupo tiene unas características diferentes, y lo que va bien para unos, para otros puede ser un auténtico tormento.

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Re: NO EXPERIMENTAR
by DIANA MARIN SUELVES - Sunday, 11 November 2012, 11:16 PM
 

Totalmente de acuerdo.

Si legislasen preguntando a los expertos, y por expertos me refiero a docentes con experiencia en la enseñanza en sus diferentes niveles, mejor nos iría. Posiblemente no tendríamos tanto cambio en legislación educativa.

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Re: NO EXPERIMENTAR
by Monica Ronda Belenguer - Sunday, 9 December 2012, 5:40 PM
 

Bona vesprada:

El que està clar es que siga el que siga el redacte la llei d'Educació d'un país, els docents sóm els que vivim la realitat de les aules, i com be han dit en anteriors respostes nosaltres en ocasions utilitzem als alumnes om a cobayes, per veure si una actuació ens pot donar millors resultats que altra.

Respecte a lo de copiar el sistema dels països escandinaus, em pareix un poc utopic, perquè hi han moltissimes diferències entre ells i nosaltres, començant per la imatge que tenen de les persones que es dediquen a l'educació dels seus fills i per la formació d'eixes persones ( per entrar a estudiar magisteri tens que tindré una nota mitjà de 9, i passar unes entrevistes molt dures)

Esta clar, que quan canvien el nom d'una llei d'educació deurien de tindré en compte la veu de tots/es els que dia a dia estan al peu del canyó en les aules, però com no es així el que tenim que fer, es tirar nosaltres endavant, pels nens/es que tenim en les nostres mans i que són el futur.

El que m'he està quedant clar en aquest curs, es que tenim que TRANSFORMAR l'escola, i si ho aconseguim, implicat a tota la comunitat educativa, tal vegada poc a poc transformem la societat en la que vivim.

Així mateix, pense que fins ara hem estat educant amb el "mètode tradicional", i aquest es separatista i exclusiu dels nens i els resultats no són els adecuats, aixi, que PERQUÈ NO canviar de métode, i més a més quan hi han estudis que demostren que té éxit i NO es exclusiu. 

Salutacions.